Nei det ser for forferdelig ut med villaer som er kledd med plåt sats heller på noe annet!
Det finnes i dag så mange systemer som er tilgjengelige på markedet bare å velge og vrake!
Har selv STO therm putssystem med frigolit og puss samt sprutet fasade. Finnes i alle farger og overflatestrukturer samt holder lenge uten vedlikehold.
Det finnes i dag så mange systemer som er tilgjengelige på markedet bare å velge og vrake!
Har selv STO therm putssystem med frigolit og puss samt sprutet fasade. Finnes i alle farger og overflatestrukturer samt holder lenge uten vedlikehold.
Foruten utseendet har jeg bare hørt positive ting om metallfasader. Fremfor alt er det vedlikeholdsarbeidet (som ser ut til å være fraværende) av fasaden som huseierne ser ut til å like.
jeg har metallfasade (ser ut som liggende tre)
naboen hadde bodd ved siden av i 10 år og trodd det var tre
så det ser visst nokså bra ut...
problemer med det? blir som en bakovn innendørs om sommeren
men, vedlikeholdsfritt... men kommer til å bli byttet til trepanel når innsiden er totalrenovert
naboen hadde bodd ved siden av i 10 år og trodd det var tre
problemer med det? blir som en bakovn innendørs om sommeren
men, vedlikeholdsfritt... men kommer til å bli byttet til trepanel når innsiden er totalrenovert
har aldri lest eller hørt at dette skulle være noe, hvor har du fått den infoen fra? litt nysgjerrig siden vi har det og det var puss før...yonna skrev:
Min mening:
- Metallfasade med hensikt å etterligne trefasade = hvor stygt som helst.
- Metallfasade hvor man utnytter metalens spesielle egenskaper og muligheter = kan bli hvor kult som helst. Tenk bølgete, helt glatt, kobberfarget, rustfritt osv.
Det avhenger helt av hvilket hus du planlegger å bygge, landsbyidyll med hvite knuter passer ikke med metallfasade etter min mening. Derimot har vi vurdert metall til vårt modernistiske husprosjekt.
- Metallfasade med hensikt å etterligne trefasade = hvor stygt som helst.
- Metallfasade hvor man utnytter metalens spesielle egenskaper og muligheter = kan bli hvor kult som helst. Tenk bølgete, helt glatt, kobberfarget, rustfritt osv.
Det avhenger helt av hvilket hus du planlegger å bygge, landsbyidyll med hvite knuter passer ikke med metallfasade etter min mening. Derimot har vi vurdert metall til vårt modernistiske husprosjekt.
Klikk her for å svare