Hei,

skal etter hvert bygge en trebalkong i en innervinkel på huset (ca. 2 x 3,5 meter), det blir altså bælker på to vegger. Under balkongen er det en treterrasse på plan hardpakket mark (huset nybygd for 4 år siden). Spørsmålet er om mine to planlagte støttepilarer (av trykkimpregnert tre) til den fremre bjelken må festes i søylefundamenter, eller om det er tilstrekkelig å slippe dem gjennom tregulvet og la dem hvile på hver sin kraftige betongplate med tjærepapp på?
 
NEI, det går ikke, Du bør bruke 70 cm plintar, grav dem ordentlig ned, bolt fast med gjennomgående bolt/stang. 95X95 til stolpe. Til tross for en liten utbygging, så er det store krefter den bærer med seg, og utsettes for. Ikke noe å leke med akkurat.
 
Ok, takk!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.