Vi holder på og bygger et hus og skal ha en balkong over inngangen. Den er 4,80 bred og 2,30 dyp. I tegningen hviler balkongens bjelker på en limtredrager som i sin tur står på 2 søyler på 145x170.
Vi vil heller ha 4 søyler jevnt fordelt, som da blir litt nettere. Noen som vet hvordan man regner ut riktig dimensjon? Konstruktøren vi engasjerte er dessverre ikke lenger tilgjengelig.
Vi vil heller ha 4 søyler jevnt fordelt, som da blir litt nettere. Noen som vet hvordan man regner ut riktig dimensjon? Konstruktøren vi engasjerte er dessverre ikke lenger tilgjengelig.
Hei!
Jeg er i startgropene for å bygge en balkong med nesten nøyaktig samme mål som du har.
Byttet panel i fjor der balkongen skal være og satte da inn en 45x220 imp regel under panelen så jeg har noe å feste i.
Jeg tenkte å bruke 6 stk 95x95 stolper som den større bærende kraften. 2 mot huset og 4 i ytterkant.
Som bjelker tenkte jeg å bruke samme dimensjon som jeg har brukt til terrassen, 45x220 rundt om.
600 cc.
Har dere noen andre tips som man bør tenke på ved balkongbygging?
Mvh.
Jeg er i startgropene for å bygge en balkong med nesten nøyaktig samme mål som du har.
Byttet panel i fjor der balkongen skal være og satte da inn en 45x220 imp regel under panelen så jeg har noe å feste i.
Jeg tenkte å bruke 6 stk 95x95 stolper som den større bærende kraften. 2 mot huset og 4 i ytterkant.
Som bjelker tenkte jeg å bruke samme dimensjon som jeg har brukt til terrassen, 45x220 rundt om.
600 cc.
Har dere noen andre tips som man bør tenke på ved balkongbygging?
Mvh.
Klikk her for å svare
