Hei på dere!

Har snekret sammen en grind i litt restvirke fra en espalier. Grinden skal brukes som barnesikring ved en trapp. Den er laget av ganske massivt materiale, 30x60mm limtre, en ramme med spiler, alt av samme materiale. Den er litt mindre enn 1x1 meter.

Nå til mitt spørsmål: Vil det fungere med pianohengsler fra Clas Ohlson?
Har kjøpt dem og de føles litt knirkete og grinden er ganske tung. Eller bør jeg heller kjøpe noen slags løftehengsler som er kraftigere?

/Jonas
 
Hvis du har et hengsel av pianoslag, bør det gå hele veien fra topp til bunn, korte biter blir litt tynt hvis grinden er tynn. Jeg kjøpte en barngrind, kuttet den ned til riktige mål og har bare 2 stk, men den har feste som den henges i på den andre siden og en liten stag under som hindrer at den henger seg når den er helt åpen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.