Du får ikke kle inn pipa hvis det er noen kanal bak som brukes til fyring, da brenner huset ned. Da jeg installerte en peis måtte jeg skjære ventilasjonskanalen, og på den siden av pipa var det spikret panel, noe feieren sa at jeg måtte rive bort. Ingen lekter får heller ligge inntil pipa.
Hvis det går rør inni kanalen tror jeg det er lavere krav, men sjekk med feieren.