Det kommer jo an på hvor høy panelen skal være og hvor rette plankene er, det kan være litt forskjellig...men generelt kan det nok trenges en spiker midt i, men ikke nødvendigvis i hver planke.

• Liker
mimr001
  • Laddar…
Jeg satte prälspont på gips med PL600 i dag, fungerte veldig bra! Raskeste måten å sette opp pärlspont på dessuten ;)

tomashermansson tomashermansson skrev:
Jeg satt perlespon på gips med PL600 i dag, fungerte meget bra! Raskeste måten å sette perlespon på dessuten ;)
Hei Tomas,
Kan du gi en mer utførlig forklaring på hvordan du gikk frem med spiker osv. jeg har tenkt å prøve meg på dette fremover men skulle trenge litt mer info. jeg skal sette en liggende panel fra gulv til tak ca 3,5 bred x 2,4 m høy.

PL600 i overkant av hver planke og spiker i cc 60 i fjæren for å hjelpe til å holde den på plass til limet har tørket?
Mvh Fredrik

F Freddan122 skrev:
Hei Tomas,
Kan du gi en mer utførlig forklaring på hvordan du gikk fram med spiker osv. jeg har tenkt å gi meg i kast med dette fremover men skulle trenge litt mer info. jeg skal sette opp en liggende panel fra gulv til tak ca 3,5 bred x 2,4 m høy.

PL600 i overkant av hver planke og spiker i cc 60 i fjæren for å hjelpe til å holde den på plass til limet har tørket?
Mvh Fredrik
Har du noe å spikre i finnes det ingen grunn til å lime.
Tomas har det nok ikke friskt i minnet da det er snart 10 år siden han skrev det innlegget.
Er det plater eller bord du skal sette opp?

• Liker
UR44
  • Laddar…
I Ickedickedoa skrev:
Har du noe å spikre i finnes ingen grunn til å lime. Tomas har det nok ikke ferskt i minnet da det er snart 10 år siden han skrev det innlegget. Er det plater eller bord du skal sette opp?
haha jeg så det da jeg sendte meldingen. det er en tapetsert gipsvegg men bak burde det jo være spikerslag. har tenkt meg noe lignende dette: https://www.bauhaus.se/inomhuspanel-moelven-livlig-gra-furu-13x120x2400mm#go-to-related

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.