Hei!
Jeg har kjøpt 2x av disse:
https://www.bauhaus.se/torkstallning-vagg-combi-100
Hengte opp med medfølgende plugg og skrue, men en av de fire skruene har allerede gitt etter.
Hadde tenkt å bruke molly men bak perlesponten er det en luftspalte og deretter gips, så det bygger mer enn 26mm som er hva de molly jeg har er beregnet for.
Hvilken type plugg skal man bruke? Finnes det andre alternativer til innfesting?
Stort takk på forhånd!
Jeg har kjøpt 2x av disse:
https://www.bauhaus.se/torkstallning-vagg-combi-100
Hengte opp med medfølgende plugg og skrue, men en av de fire skruene har allerede gitt etter.
Hadde tenkt å bruke molly men bak perlesponten er det en luftspalte og deretter gips, så det bygger mer enn 26mm som er hva de molly jeg har er beregnet for.
Hvilken type plugg skal man bruke? Finnes det andre alternativer til innfesting?
Stort takk på forhånd!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Har du perlestaff av tre skal du ikke bruke plugg, bare treskrue.
Så kan man undre hvor stødig perlestaffen sitter? Synes ikke på bildene.
Protte
Så kan man undre hvor stødig perlestaffen sitter? Synes ikke på bildene.
Protte
Slik ser veien ut, men det sier jo ingenting om hvordan det ser ut bak. Når jeg boret hull kom jeg først gjennom perlesponen (av tre), så var det et hulrom og deretter gips. Antar at perlesponen er satt opp på tverrgående regel eller så? Den burde i så fall sitte stabilt? Noen spesielle treskruer å anbefale?prototypen skrev:
Takk!
velg treskrue ca 5 mm tykk og en lengde slik at den er minst 5 mm lengre enn perlesponten og det du skal feste inn sammen. Ikke gjør det hvis det er ytterligere lengre.
Hvis hodet på skruen syns velger du en som du synes passer utseendemessig. Avhenger helt av hvordan det du skal feste inn ser ut synes jeg. Er det forsenkede hull tar du en treskrue med forsenket hode. Ellers flat hode eller montasjeskrue.
Hvis hodet på skruen syns velger du en som du synes passer utseendemessig. Avhenger helt av hvordan det du skal feste inn ser ut synes jeg. Er det forsenkede hull tar du en treskrue med forsenket hode. Ellers flat hode eller montasjeskrue.
Jeg har allerede borret 8mm hull for pluggen som satt/sitter der nå. Er det en god idé å kjøpe 10mm og skru i 8mm-hullene?T Tosse skrev:velg treskrue ca 5 mm tykk og en lengde slik at den er minst 5 mm lengre enn perlsponten og det du skal feste inn sammen. Ikke gjør det hvis det er ytterligere lengre.
Om hodet på skruen synes velger du en som du synes passer utseendemessig. Avhenger helt av hvordan det du skal feste inn ser ut, synes jeg. Er det forsenkede hull tar du en treskrue med forsenket hode. Ellers flat hode eller montasjeskrue.
Magnus E K
Huseier
· Östergötland
· 4 612 innlegg
Magnus E K
Huseier
- Östergötland
- 4.612 innlegg
Kan det være sånn at mellomrommet mellom panelet og gipsen har blitt brukt for å trekke strøm i? Prøv å finne ut hvordan strømmen er trukket slik at du ikke tilfeldigvis borer rett inn i et elektrisk rør.
Klikk her for å svare