Hei, har nettopp montert en PAX skyvedørsgarderobe fra IKEA. Målet er 200x236 med to skyvedører med paneler. Hver skyvedør er 100x236.
Da jeg var ferdig oppdaget jeg 8 små plastbiter som jeg hadde glemt å bruke.
De skulle sitte når man bygde sammen aluminiumsrammen på platen som man forbinder alle fire deler i aluminiumsrammen. Jeg har skrudd som det står i monteringsanvisningen, men glemte den lille plastbiten i nr 6 i monteringsanvisningen.
Ringte IKEA og de sa at jeg må ta ned dørene og gjøre det om igjen. Herregud! Må jeg det - hvilken funksjon har plastbitene? Noen som vet? Hjelp!!
På bildet ser dere den lille plastbiten. Nr 10006187
10006207
10006204
Det er den jeg har glemt.
Mvh Cecilia

• Monteringsanvisning fra IKEA som viser hvordan små plastbiter brukes i aluminiumrammen for en PAX-garderobeskyvedør, artikkelnummer angitt.
  • Instruksjonsbilde som viser en liten plastdel (nr. 10006187, 10006207, 10006204) for montering av IKEA PAX skyvedørsgarderobens aluminiumsramme.
S syster_cecilia skrev:
Hei, har akkurat montert en PAX skyvedørsgarderobe fra IKEA. Målet er 200x236 med to skyvedører med paneler. Hver skyvedør er 100x236.
Når jeg var ferdig oppdaget jeg 8 små plastbiter som jeg hadde glemt å bruke.
De skulle sitte når man bygde sammen aluminiumsrammen på platen som man forbinder alle fire deler i aluminiumsrammen. Jeg har skrudd sånn som det står i monteringsanvisningen men glemte den lille plastbiten i nr 6 i monteringsanvisningen.
Ringte IKEA og de sa at jeg må ta ned dørene og gjøre det om igjen. Herregud! Må jeg det - hvilken funksjon har plastbitene? Noen som vet? Hjelp!!
På bildet ser dere den lille plastbiten. Nr 10006187
10006207
10006204
Det er den jeg har glemt.
Mvh Cecilia

Plastbiten er til for å dekke kanten/hjørnet på aluminiumsprofilen. Den kanten kan være litt skarp noen ganger da profilen er kuttet der, plastbiten gjør så man ikke kan komme til den kanten og risikere å skjære seg.

S Snappahaneklanen skrev:
Plastbiten er til for å dekke kanten/hjørnet på aluminiumprofilen. Den kanten kan være litt skarp noen ganger da profilen er kappet der, plastbiten gjør så man ikke kan komme til den kanten og risikere å skjære seg.
Ikke nødvendig med andre ord?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.