Hei på dere!

Jeg holder på å planlegge oppbevaring i vår nye leilighet og trenger litt input fra dere som er handy. Planen er å plassere to stykk IKEA Pax-garderober (100x58x236 cm) på hver sin side av sengen. For å maksimere arealet vil jeg bygge en "bro" med veggmonterte overskap mellom garderobene.

For å få til den der plassbygde følelsen vil jeg ramme inn alt med MDF-plater (dekksider/tilpassingsbiter).

Mine tanker:
1. Tror dere at skap med 58 cm dybde blir for tunge/uhåndterlige å veggmontere over sengen? Jeg planlegger å feste dem ordentlig i bakveggen som er betong samt skru dem sammen med Pax-stammene på sidene for ekstra avlastning.
2. Er det noe spesielt jeg bør tenke på når det kommer til innfestingen av en såpass dyp "bro" så man kan sove trygt under den? Er kryssfiner det smarteste valget her, eller bør jeg vurdere å modifisere f.eks. kjøkkenskrog (IKEA Metod) selv om dybden ikke stemmer direkte?

Jeg vurderte å bygge 2 stykk 100 cm skap med en avdeler i midten.

Takknemlig for alle tips!

1. Det kommer fungere uten problemer som du beskriver det.
  2. Nei egentlig ikke
J JoakiNMilsson skrev:
Er plywood det smarteste valget her, eller bør jeg se på å modifisere f.eks. kjøkkenstammer (IKEA Metod) selv om dybden ikke stemmer direkte?
Er man hendig nok fungerer det å modifisere IKEAs produkter.

Man kan legge en bjelke i forkant mellom de stående Pax-garderobene eller en hel hylle av plywood som underlag til mellomskapene.

O O skrev:
  1. Det kommer fungere uten problem som du beskriver det.
  2. Nei egentlig ikke

Er man handy nok funker det å modifisere IKEAs produkter.

Man kan legge en bjelke i forkant mellom de stående Pax-garderobene eller en hel hylle av plywood som underlag til overskapene.
Takk for svar, da blir det nok å bygge egne stammer i plywood! 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.