Jeg har tenkt å bygge et spiskammer for tørrvarer med mer under vår innertrapp. Føles som et uutnyttet og bra rom for dette.
Jeg henvender meg her til ekspertisen for litt tips om bra og passende materialvalg. Jeg legger ved bilder og lister noen spørsmål her nedenfor.
1. Jeg tenker at jeg skal sette for rommet mellom trappetrinnene. Her vil jeg jo at den "dekkesiden/plate" som tetter igjen rommet er så lik eksisterende trappetrinn som mulig. Her tar jeg gjerne imot tips på både materialvalg og framgangsmåte. Se bilde for å se hvilket rom jeg mener.
2. For de større "dekkesider/platene" så lurer jeg også på hvilket materiale som blir enklest og penest sammen med det eksisterende.
3. Jeg tenker meg også en dør i forkant (til venstre for trappen). Materialvalg og tips om framgangsmåte mottas med takk.
Opptrinnene: Erstatt eksisterende opptrinn med en planke som dekker. Bør gå med 250x34 eller deler av limtre hylleplan. Bruk en 28x28 list å skru i fra undersiden. (Eller gjenbruk den som sitter nå).
Døren og omkransende vegger ville jeg stive opp med 45x45. Jeg ville kle dem med stående perlespont og også lage en dør av stående perlespont. Sett inn en ventil ved døren og en til høyre for trappen.
Stigtrinnene: Erstatt eksisterende stigtrinn med en planke som dekker. Bør gå med 250x34 eller deler av limtre hylleplater. Bruk en 28x28 list for å skru på fra undersiden. (Eller gjenbruk den som sitter nå).
Døren og omkringliggende vegger ville jeg rigge opp med 45x45. Jeg ville kle dem med stående perlespont og også lage en dør av stående perlespont. Sett en ventil ved døren og en til høyre om trappen.
Takk. Ja jeg hadde tenkt tre og vil jo gjerne få det så likt utseende som mulig sammenlignet med de eksisterende trinnene. Limtre hylleplater ingen dum idé. Liker også idéen som nevnes nedenfor med tynnere furufiner.
Hvilken type tømmer tenkte du med dimensjon 250x34?
En ting er stommen til skapet. Det kan være i hvilket som helst byggemateriale (OSB, enkel kryssfiner, regler.) Deretter overflatebehandling. Der finnes pene kryssfiner, spontet trevirke og annet for overflatebehandling.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.