Strip skrev:
Legger du et klikket, flytende gulv er det jo en smal sak å plukke det opp igjen i fremtiden; alt du trenger da er noen bord spart. Bygg dem inn i veggen, så vet du hvor de er når du trenger dem. :)
Visse klikkgulv kan ikke legges om, for eksempel har jeg Forbo og den varianten jeg har kan ikke legges om igjen.

Parketten som skjules av innerveggen vil "beholde" originalutseendet, så vær forberedt på å slipe gulvet om den dagen veggen fjernes, for å slippe å se hvor veggen satt. Med dette i tankene kan veggen limes litt lett slik at ikke annet enn lakken ødelegges den dagen veggen rives.

Om parketten presses fra hverandre eller ikke avhenger også av kvaliteten på gulvet, men det er en sjanse som trolig vil gå bra, tror jeg. Men sett ingen massiv eikedør i veggen som kan slås igjen med kraft;)

Strip skrev:
Legger du et klikket, flytende gulv er det jo en smal sak å plukke det opp i fremtiden; alt du trenger da er noen planker spart. Bygg dem inn i veggen, så vet du hvor de er når du trenger dem. :)
Smart! Det høres ut som en ganske bra løsning synes jeg.
Vet at langsidene går lett å få løs og sette sammen igjen. kortendene kan man banke ut fra siden. (Måtte gjøre det på loftsetasjen ved en anledning. Ikke gøy å miste brekkjernet på et nylagt gulv :()
Legger jeg gulvet etter at jeg har satt fast syllene så blir det ikke så vanskelig. Legg planken som skal kappes over syllen og tegn på begge sider av syllen.
Blir å kjøpe 2 pakker for mye da, men det er ikke mye i sammenhengen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.