Hei,
Igjen, et av forumets kanskje vanligste spørsmål. Tro meg, jeg har søkt ihjel meg på forumet for å finne et godt svar - uten resultat.
Vi planlegger å åpne opp en del av kjøkkenveggen i forbindelse med kjøkkenrenovering i vårt Hjältevadshus fra -68.
Jeg vedlegger noen bilder som kan tydeliggjøre planlagt inngrep.
Bilde 1.
Plantegning med rød markering som viser del av vegg som trenger å rives.
Vis vedlegget 861972
Bilde 2.
Foto tatt oppe på loftet som forklarer veggens retning. Kjøkkenveggen går altså mellom takstolene.
Vis vedlegget 861974
Finnes det noen/eksperter, som med hjelp av denne infoen kan trekke en konklusjon om kjøkkenveggen er bærende eller ikke?
Takk på forhånd!
Igjen, et av forumets kanskje vanligste spørsmål. Tro meg, jeg har søkt ihjel meg på forumet for å finne et godt svar - uten resultat.
Vi planlegger å åpne opp en del av kjøkkenveggen i forbindelse med kjøkkenrenovering i vårt Hjältevadshus fra -68.
Jeg vedlegger noen bilder som kan tydeliggjøre planlagt inngrep.
Bilde 1.
Plantegning med rød markering som viser del av vegg som trenger å rives.
Vis vedlegget 861972
Bilde 2.
Foto tatt oppe på loftet som forklarer veggens retning. Kjøkkenveggen går altså mellom takstolene.
Vis vedlegget 861974
Finnes det noen/eksperter, som med hjelp av denne infoen kan trekke en konklusjon om kjøkkenveggen er bærende eller ikke?
Takk på forhånd!
Dessverre ikke. Jeg har bedt om utdrag av konstruksjonstegning (som jeg håper de har) fra bygningsrådet men har fortsatt ikke fått noe svar. Jeg har bare fasade- og plantegninger for øyeblikket, dessverre.K Kane skrev:
Jeg var akkurat opp og tok bilder (bildet som er vedlagt) på loftet og kunne konstatere at veggen går som jeg beskriver. Jeg har derimot ikke løftet på isolasjonen for å se om det går noe bjelkelag mellom takstolene.
Hvordan gikk det med dette? Er i lignende situasjon
Det viste seg at veggen ikke var bærende. Jeg hyret to snekkere, med konstruktørutdanning, hvor begge kunne konstatere at det var ok å rive.
Klikk her for å svare