Som overskriften: skal det være papirrems i skjøten mellom tak og vegg? Jeg har gipset veggene og får forhåpentligvis opp gips i skråtaket i løpet av helgen. Jeg mistenker at det vil bli en del glipper mellom veggen og takgipsen. Finnes det noen ulemper med å sparkle inn en remse annet enn at det blir en masse mer sparkling?

Eller hvordan løser jeg glipper pent ellers? Fugemassen dekker jo ikke hvor store sprekker som helst. Har ikke bestemt enda om det skal være taklist eller ikke. Spør jeg kona, så er garantert svaret NEI!

Takknemlig for litt støtte...

Bruk tiden på å være nøye med passformen på platene i stedet for å sparkle skjøten og bruk latexfog.

Ja det kanskje er det vettigste....

Slå en vannrett strek på veggen med et fargesnøre, så skjærer du gipsen mer enn takets helling, måler samme avstand fra kritstreken til de skårne takgipsplatene. Vips så har du en fin kant som bare trenger en liiiiten streng med latex.

Det ble litt krøll for å få det til. Det ble noen glipper. Men litt sparkel og fyllmasse og så fuge og maling på det så ble det perfekt. Så nei, papirremse i skjøt mellom tak og vegg ville bare vært unødvendig plagsomt.

Kommer det ikke til å sprekke med tiden da??
Har selv skråtak og det er mildt sagt litt "flaky"...
Tenkte å sette metallprofil bak i overgangene for å få den rette stivheten! Man vil jo ikke måtte latekse hver vår og høst!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.