Hei,

Til helgen skal jeg sette opp en panelvegg fra Moelven som vi har fått sansen for.

Panelbordene i seg selv er 3,6m og rommet er 3,7m. Det blir altså 10cm igjen som jeg må fylle på med på neste bord. Hvorpå det bordet vil være 3,5m og så vil jeg få et diagonalt mønster i den høyre siden av veggen.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette så det blir pent, hvordan ville dere gjort det?

Så lurer jeg også på hvordan jeg skal reglge veggen der det tidligere har vært en dør så jeg kan ikke følge cc 600 akkurat der. Skal jeg droppe cc600 over det partiet (blir vel 1000mm mellom der) eller skal jeg sette opp en regel som jeg fester i regel på galvanisert og tak og kanskje også med "mollyplugg"?

Takk på forhånd
//Niklas

Hmm, har ikke kontroll på akkurat den panelen, men akkurat som med gulv-legging så pleier det ikke se så bra ut med en liten snutt.
Selv hadde jeg kappet en første planke et sted på midten eller hoftet lengde, begynt med den og deretter kjørt videre med fallende lengder. (Deretter kuttet og skapt større deler neste gang du begynner å få noe som er under 30-40cm igjen til veggen, eller hva som kan anses være estetisk. Det samme hvis du merker at det risikerer å bli et distinkt mønster i skjøtene.)

Har du tenkt å la dørhullet være åpent? (bare med panel over?)

Takk. Høres jo helt klart rimelig ut å ikke ha for små biter. Jeg er inne på det du skriver men tror gjerrigheten i meg snakker noen ganger. Det finnes not og fjær også på kortsidene for tilpasning og sager man disse så blir de deretter kun brukbare som sluttbiter (om det blir et problem vet jeg ikke :-) )

Døren er siden lenge (forrige eier) tettet igjen med gips på begge sider.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.