Jeg har tenkt å bruke panelclips til min stående panel. Ser ingen måte å spikre skjult, og tror at spikrene ikke blir så pene på veggen, spesielt siden underliggende lekter er uregelmessige.
Ok, men hvordan gjør man det da ved vegguttak? Ved spikring kan man jo klemme sammen to bord, bore hull for stikkontakten og klemme dem på plass når de sitter sammen for deretter å spikre. Men med panelclips, så fungerer jo ikke det.
Noen som har brukt panelclips, hvordan løste dere hulltakingen?
Det blir spikring oppe og nede som dekkes av gulv- og taklist.
Kjøpte en spikerpistol, og spiker i fjæren. Ble ganske ok, men man må være nøyaktig så man treffer riktig. Lurer på om det er bedre å spikre i noten?
Det er ingen problemer med å spikre i noten med spikerpistol, still den "dypt" så slås spikeren inn helt. Litt større risiko for sprekker hvis du må spikre nær kvister eller lignende. Blir 100% usynlig. Men hvis du har tett panel av god kvalitet (som ikke tørker fra hverandre), så er det enklere å spikre i fjær. Paneldiskusjon er bra, men dyrt og langsomt.
Synes det føltes best å sette noten mot vegg/hjørne, og da går det ikke å få til like tett om man bruker klips eller spiker i noten, tror jeg. Så det fikk bli slik.
Skal fundere på hvordan jeg gjør med ytterhjørne, bare.
Tittet litt på panelen i går - samme som knockonwood - og det blir ikke mange mm tykk om man spikrer i noten. Skal prøve på restbiter, det kanskje går.