Hei,

Jeg holder på å friske opp i leiligheten og trenger noen tips.

Jeg har bestemt meg for å bygge et brystpanel i perlespon, men har noen funderinger rundt oppfestingen, veggene er av en eller annen lettbetong som ser ut til å smuldre ganske lett. I tillegg til den porøse betongen har man dessuten en gang på 70-tallet klemt på en fin vevtapet..

Det store problemet er jo egentlig at panelet skal beises, noe som gjør at jeg i aller høyeste grad vil unngå synlige skruehoder og lignende.

Dørkarmene skal byttes, og er i nåværende tilstand 12 mm tykke, maksimalt jeg kan øke til på disse er vel 21 mm, så panelet kan ikke bygge mer enn det, noe som gjør at lekter blir ganske vanskelig å klemme inn mellom sponten og betongen.

Gulvlistene som satt montert med dykkert klarte jeg å bende løs med bare fingrene, så spiker ser dessverre ikke ut til å være spesielt fornuftig alternativ for meg...

Hva tror dere, PL400? Monteringslim? eller noen annen genial løsning?

Svar verdsettes!
 
Sist redigert:
Jeg satte brystningspanel med perlespont og brukte PL600. Fungerte bra. Har gjort det i tre trapper hjemme. Underlaget var betongvegger og gipsvegger. Mens det tørker kan man lene en list mot veggen så panelen sitter helt inntil.​
 
Tynnere spikregler som limes opp! Dørkarmene løser du pent med en liten smyg, alternativt "trappe" to foringer oppå hverandre!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.