Hei
Skal la lage to nye ytterdører: Disse skal ligne vår eksisterende dør så mye som mulig. Jeg har fått tak i en veldig billig og dyktig spesialsnekker. Problemet er at den panelen vi har i dag virker å ha gått ut av tiden.

Dagens dør har en 45 mm bred spontet panel avrundet i kantene og med et frest (og avrundet) spor i midten. Det er en klassisk "egnahemsdörr" (i det minste i Bromma)

Utseendet blir nesten som om man har limt/spikret opp 2 cm brede kantlister med 2 millimeters mellomrom på en plate. Ifølge min snekker trengs dog spontet virke.

Hvor kan jeg få tak i dette eller noe lignende?

Er det en karosseripanel du leter etter?
tb_3022_p34343.jpg

Jeg har kjøpt en dør fra www.designadoors.se med en slik panel i eik.

Karosseripanel var ordet sa Bull!! Takk. Nå vet jeg hva det heter. Vet du hvor man kan få tak i dette?

Mvh, Mårten

Nei, jeg kjøpte døren med panel og alt. Du kan jo spørre Designadoors om de kjøper panelet fra noen eller om de lager det selv.

Googlet litt og det ser ut til å finnes annet som også kalles "karosseripanel" ???
Dette er vel ikke hva som ble etterspurt eller ?

(webadresse fremgår av filnavnene)
3060.jpg
panel_furu_a_kaross_9x65.jpg

Haagbard skrev:
Googlet litt og det ser jo ut til å finnes annet som også kalles "karosseripanel" ???
Dette er vel ikke det som ble etterspurt eller?

(webadresse framgår av filnavnene)
[bild]
[bild]
Den nedre ser vel ut til å være den etterspurte? Dessverre finnes Abi-tre i Gbg...
Nacka Tre http://www.nackatra.se/profiler.html påstår at de har, men den er glatt som klockestrands :-(

Takk! Den nederste kan duge. Har også funnet en på egen hånd hos Forneby Sag og Høvleri. Problemet er at dørene skal produseres i Småland, men jeg får vel se til å få dit panelene på noen måte.

Tusen takk!

Jeg synes ikke at noen av de to ligner den "Eld" viste bilde på.........vet akkurat hvordan panelet ser ut siden det var en slik dør i barndomshjemmet (bygget -38 ) i.o.f.s var jeg bare 12 år da døren ble erstattet med en hvit swedoor, jeg trodde dog at det var smale ribber spikret med mellomrom.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.