Hei
Skal la lage to nye ytterdører: Disse skal ligne vår eksisterende dør så mye som mulig. Jeg har fått tak i en veldig billig og dyktig spesialsnekker. Problemet er at den panelen vi har i dag virker å ha gått ut av tiden.
Dagens dør har en 45 mm bred spontet panel avrundet i kantene og med et frest (og avrundet) spor i midten. Det er en klassisk "egnahemsdörr" (i det minste i Bromma)
Utseendet blir nesten som om man har limt/spikret opp 2 cm brede kantlister med 2 millimeters mellomrom på en plate. Ifølge min snekker trengs dog spontet virke.
Hvor kan jeg få tak i dette eller noe lignende?
Skal la lage to nye ytterdører: Disse skal ligne vår eksisterende dør så mye som mulig. Jeg har fått tak i en veldig billig og dyktig spesialsnekker. Problemet er at den panelen vi har i dag virker å ha gått ut av tiden.
Dagens dør har en 45 mm bred spontet panel avrundet i kantene og med et frest (og avrundet) spor i midten. Det er en klassisk "egnahemsdörr" (i det minste i Bromma)
Utseendet blir nesten som om man har limt/spikret opp 2 cm brede kantlister med 2 millimeters mellomrom på en plate. Ifølge min snekker trengs dog spontet virke.
Hvor kan jeg få tak i dette eller noe lignende?
Den nedre ser vel ut til å være den etterspurte? Dessverre finnes Abi-tre i Gbg...Haagbard skrev:
Nacka Tre http://www.nackatra.se/profiler.html påstår at de har, men den er glatt som klockestrands
Jeg synes ikke at noen av de to ligner den "Eld" viste bilde på.........vet akkurat hvordan panelet ser ut siden det var en slik dør i barndomshjemmet (bygget -38 ) i.o.f.s var jeg bare 12 år da døren ble erstattet med en hvit swedoor, jeg trodde dog at det var smale ribber spikret med mellomrom.
Klikk her for å svare