I fyrrommet/verkstedet er innerveggene kledd med malt gips. Jeg vil gjerne henge opp verktøyene og henge ting på veggen, men tenker det ikke blir så bra hvis jeg begynner å skru direkte i gipsen overalt. Jeg vil også gjerne sette panel på veggen av estetiske grunner
Alt må selvfølgelig tåle en del belastning.
Hvordan gjør jeg dette best? Skrur i lekter og deretter spikrer panel på dem?
Eller en eller annen form for OSB-plate mellom gips og panel?
Kåken er av tømmer og isolert utvendig. Lurer også på om det kan bli noe problem med fukt i veggene hvis jeg legger på for mange lag med plater og andre ting. Bør jeg tenke på luftspalte?
Hvordan gjør jeg dette best? Skrur i lekter og deretter spikrer panel på dem?
Eller en eller annen form for OSB-plate mellom gips og panel?
Kåken er av tømmer og isolert utvendig. Lurer også på om det kan bli noe problem med fukt i veggene hvis jeg legger på for mange lag med plater og andre ting. Bør jeg tenke på luftspalte?
Det er ingen krav om at pannen skal stå i et fyrrom.
Ingen forslag i det hele tatt?
Beste svar
C/C gipsen er vel 600mm, finner du stenderne, vil du ha stående panel da
En vanlig panel på stendere vil nok sprekke på noen steder når belastning kommer,
så en OSB 13mm på stenderne og panel på den holder bra, og er stabilt for å skru i
Et tips merk ut i taket hvor stenderne sitter, så kan du finne godt feste om det skal til noe tyngre,
som hylleknekter eller lignende
En vanlig panel på stendere vil nok sprekke på noen steder når belastning kommer,
så en OSB 13mm på stenderne og panel på den holder bra, og er stabilt for å skru i
Et tips merk ut i taket hvor stenderne sitter, så kan du finne godt feste om det skal til noe tyngre,
som hylleknekter eller lignende
takk, det var noe sånt jeg hadde fundert på!L Liteavvarje skrev:C/C gipsen er vel 600mm, finner du stenderne, vil du ha stående panel da
En vanlig panel på stendere vil nok sprekke på noen steder når belastning kommer,
så en OSB 13mm på stenderne og panel på den holder bra, og er stødig for å skru i
Et tips merk ut i taket hvor stenderne sitter, så kan du finne godt feste hvis det skal til noe tyngre,
som hyllekonsoller eller lignende
Klikk her for å svare
