Hei,

Vet ikke om dette spørsmålet kanskje hører hjemme i Tak & vind egentlig, men da det handler om både teknikk og materialer, stiller jeg spørsmålet her.

Siden sparkling, sliping og maling ikke direkte er aktiviteter som jeg liker, har jeg tenkt at vi skal ha et innertak av en eller annen form for trepanel. Vi kan ta et eksempel som jeg liker veldig godt fra Intressanta Hus.
intressantahus-tyreso-03.jpg

Som dere ser er det en glipe mellom hver panelbit. Skal man spenne opp en form for mørk "duk" på mellomgulvet og deretter spikre panelet? Eller ville dere spikret panelet direkte på mellomgulvet? Hvordan ville dere gått frem?

• Liker
zokko
  • Laddar…
Nå for tiden setter man jo oftest spredt panel c-c 300mm under bjelkelagets c-c 600mm (for å kunne sette opp gips?).
Da blir det ganske mørkt over takpanelet.
Men for sikkerhets skyld hadde jeg nok satt f.eks. svart vindsperre før panelet spikres/skrus opp.
Eller kanskje enda heller markduk, knapt 5 kr/m2.

Virkelig stilig tak. Vet noen hva slags panel det er?

• Liker
zokko
  • Laddar…
E erikgöteborg skrev:
Riktig stilig tak. Vet noen hva slags panel det er?
Jeg er også nysgjerrig på panelen om noen vet hva det er for noe?

Ja, flott, sånn gjorde farsan på 70-tallet hjemme, brukte vanlige høvlede brede bord og vindsperre.

Tar opp din gamle tråd igjen. Noen som vet hva man skal bruke for materialer om man vil gjøre slik på et toalett med både dusj og innebygde spotlights?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.