Noen som har erfaring med konsollbrygge på berg, ifølge bildet? Cirka 6 m lang med disse konsollene med 1,5m avstand som bærende bjelker. Veldig enkel skisse dette, men spørsmålet fremgår kanskje. Hvor mye overheng kan man ha på en 195x45 bjelke? Det trenger ikke å være helt stivt. Oppå disse konsollene er tanken å legge et lag "bjelkelag" med cc60 og oppå det terrassebord. Tips og ideer mottas gjerne.

• En enkel skisse av en konsollbro festet på fjell, med vinkel og avstander oppgitt, samt spørsmålstegn for uavklarte elementer.
lurer også på hvor mye overheng man kan ha på et omtrent med 195x45

Et par meter om man aksepterer svikt

Jeg skulle ha mindre enn 1 meters overheng. Og kortere strekning enn hva som er innenfor støttene.

MathiasS MathiasS skrev:
Jeg skulle ha mindre enn 1 meters overheng. Og kortere strekning enn hva som er innenfor støttene.
Kommer til å ha ca. 2,5 meter innenfor støtten, tror du 1 meter overheng, så ca. 20 cm av det kommer tas opp av gjerdet. Tror dere det er ok eller blir det for mye svikt?

D Datagubben skrev:
Kommer ha ca 2.5 meter innenfor støtten, tror du 1 meter overheng, så vil ca 20cm av det bli tatt opp av gjerdet. Tror dere det er greit, eller blir det for mye svikt?
På en brygge har jo litt svikt ingen større betydning mener jeg.

F fribygg skrev:
På en brygge har jo litt svikt ingen større betydning anser jeg.
dette er for en terrasse :D

J
D Datagubben skrev:
det här är för en altan :D
Tja, hva kan skje? Ja du kan få et gratis bad om det ikke holder😂kjør bare så gir det seg om det svikter for mye så får du kappe av en bit bare!

D Datagubben skrev:
det her er for en altan :D
Du har skrevet i en tråd om brygge, men svikt i en altan spiller jo ikke heller så stor rolle om man ikke glaserer inn

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.