Jeg holder på å innrede en loft og kommer til å bygge en nisje i en vegg for plassering av digitalboks/dvd-spiller etc. Tanken er å bygge denne nisjen ved hjelp av 16 eller 19mm MDF og spørsmålet er hvordan man kobler dette til omkringliggende vegger som er dekket med osb+gips. Nisjen med omkringliggende vegg er tenkt å males med snekkerfarge og det er ikke meningen at det skal synes at det er annerledes, men det viktige er å lage en overgang som ikke "stikker ut".
Noen med noen gode tips?
Takk på forhånd!
Noen med noen gode tips?
Takk på forhånd!
Okei, har ikke gjort noe lignende, men bare for å få i gang en diskusjon... antar at du lager nisjen som en boks som du setter inn i veggen? Og du vil ha helt glatt rundt kanten? Kan du ikke bruke hjørnebeskyttere av metall, som for gipsytterhjørner, rundt kanten og sparkle inn? Men da blir du antagelig nødt til å fase MDF-en rundt kanten på innsiden for å få det skikkelig jevnt.
Ja, nisjen er en boks som monteres i veggen, helt riktig. Jeg vet ikke om man skal gjøre kanten usynlig eller om det blir penere å gjøre den markert men diskret, det kanskje bare ser dumt ut å prøve å gjøre den usynlig.
Jeg vedlegger et bilde av hvordan det ser ut, den røde linjen viser et eksempel på hvordan man kunne avgrense nisjen, den grønne en annen. Hvilken variant er best tror dere?
Jeg vedlegger et bilde av hvordan det ser ut, den røde linjen viser et eksempel på hvordan man kunne avgrense nisjen, den grønne en annen. Hvilken variant er best tror dere?
Klikk her for å svare