Sitter og planlegger for et attefallshus som skal bygges i terreng. De delene av veggene som er under bakken vil sannsynligvis bli laget i leca, men øvrige deler over jord blir i trestokker. Er det noen som har et bilde eller kan beskrive hvordan man best utfører overgangen mellom leca og trestokker? I terrengdelen kommer bad og kjøkken til å være, og vi ser etter en konstruksjon som er en balansegang mellom å maksimere plassen og få gode isoleringsegenskaper. Innendørs vil man ha et enhetlig utseende, og utendørs vil man gjerne ha en jevn overgang fra tre til lecagrunnen. Det blir vel noe i denne stilen når det gjelder overgang fra leca til tre (lånt bilde)

Blir komplisert å trappe, kjør rett med fordel leca. Som der da typ hele leca frem til døren.

Så her gjorde jeg :

• Bygning med rød panelvegg og plen, nygrusete spor foran.
  • Rød trebygning med åpen garasje, gruslagt innkjørsel og steinmur. Trestakitt og trær bak.
M martinåsaka skrev:
Blir komplisert å trappe, kjør rett med fordel leca. Som der da typ hele leca fram til dør.

Så her gjorde jeg :
hvordan har du gjort på innsiden? iom at det skal bli bosted vil jeg ikke ha noen synlig overgang fra tre til Leca

Nå er det jo det her garasje og sånn:

Gips og tre grått.
Deretter puss.

Men skulle man ha det samme uten skjøter må man jo legge på et lag lekter over hele laget med tre og leca typ 45x45, deretter gipse over det.

• Grå vegg med verktøy på blå tavle, ledninger og rør i et garasjeverktsted. Veggen har pusset og ujevn overflate.
  • Liker
surfarn
  • Laddar…
Det blir litt for tykk vegg med 19 cm leca og 45 stendere på det. Lurer på om det går å løse med tynnere lecablokker.. eller annen konstruksjon?

S surfarn skrev:
Det blir litt for tykk vegg med 19 cm leca og 45 regler på det. Lurer på om det går an å løse med tynnere lecablokk.. eller annen konstruksjon?
Ville ikke fylt mot lecablokk smalere enn 25 cm...... spesielt ikke smalere enn 19cm

jeg kommer sikkert til å måtte rådføre meg med en konstruktør.. Nå for tiden bygges jo mange attefallshus med kjeller så det må finnes en smart løsning på dette uten å ofre for mye av det indre rommet. Helst skulle jeg ønske å få dette utseendet
easy-house-attefallshus-kundanpassade-1.jpg

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.