Hei,
Vi har engasjert 2 polske bygningsarbeidere på anbefaling. De jobber som bare det, og det blir pent når det er ferdig, så det er ikke noe problem. Derimot synes vi at de har veldig mange steg før et rom er ferdig. Siden vi selv har svært dårlig oversikt, tenkte jeg å spørre hva dere som har litt peiling synes.
Vi bor i en villa med trekonstruksjon, noe som ser ut til å være deres begrunnelse for nøye arbeid, siden det beveger seg.
Først setter de gips på vegger og tak (taket senkes også med 45mm regel for å få inn spotter), deretter legger de en fibertape (tror jeg det var?) i skjøtene mellom gipsplatene. Så sparkler de ikke bare skjøtene, men hele veggene og taket først én gang, deretter sliper de og sparkler enda en gang og sliper. Etter det legger de microlit både på vegger og tak før de maler 3 omganger.
De jobber som sagt bra, men siden det er så mange steg tar 2 rom omtrent 2 uker i alle fall, inkludert litt annet småtteri som for eksempel å sette lister, slipe peis og rive opp gulv.
I tillegg blir materialkostnaden ganske høy også. Er det viktig å gjøre alle disse stegene, så er det, men når jeg hører med andre i min omgangskrets synes de det høres mye ut. Så derfor spør jeg dere, kunnskapsrike
Ps. Dette er ikke en tråd angående norske vs polske håndverkere, så hold gjerne de diskusjonene utenfor.
Vi har engasjert 2 polske bygningsarbeidere på anbefaling. De jobber som bare det, og det blir pent når det er ferdig, så det er ikke noe problem. Derimot synes vi at de har veldig mange steg før et rom er ferdig. Siden vi selv har svært dårlig oversikt, tenkte jeg å spørre hva dere som har litt peiling synes.
Vi bor i en villa med trekonstruksjon, noe som ser ut til å være deres begrunnelse for nøye arbeid, siden det beveger seg.