Hei. Noen som kan hjelpe oss med å klargjøre hvilke alternativer vi har for vårt valg av overflatemateriale til gulvene? Vi har isolert på nytt, satt inn ekstra bjelker og skal legge inn vannbåren gulvvarme. Vi har valgt å legge spaltegulv siden avstanden mellom våre bjelker er veldig uregelmessig. Vi har lagt spaltegulv i dimensjonen 28x120 og vurderer nå hvilke alternativer vi har som valg av overflatemateriale? Helst skulle vi ønske å legge et parkettgulv eller et laminatgulv direkte på spaltegulvet, går det? Og i så fall hvilken dimensjon? Vi ønsker av flere grunner å bygge så lite som mulig i høyden utover spaltegulvet. All hjelp og tips settes pris på / Anton

Takk for svaret!
Hva tror du om et parkettgulv som er 12mm hvis man sørger for at målet på "plankene" er nøyaktig riktig slik at alle skjøtene havner midt på spilepanelet?
Jeg vil helst ha et parkettgulv som har målet 158 mm i bredde nettopp av den grunn at alle skjøtene skal havne midt på spilepanelet, de eneste parkettgulvene jeg finner med det målet hittil har tykkelsen 12mm...

Det høres ut som at du vil legge parketten langs med glespanelen, forstår jeg rett?
Man skal alltid legge parketten på tvers av glespanelen. Da spiller det ingen rolle hvor kortskjøtene havner, de lange skjøtene får alltid tilstrekkelig støtte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.