Dere som la spon bak gipsen; Hvilke plater har dere skjøtt over stenderne? Både gips og spon? Burde vel være best å ha gipsen skjøtt over stenderne og forskjøvne skjøter eller?
 
:o
tex cc600. Bruk 1200 skiver da "treffer" du alltid en regel. Forskyv deretter det siste laget med skiver 600mm sammenlignet med det første laget. simsalabim.
 
Vi ser på forskjellige husfirmaer akkurat nå og det ene, litt dyrere, har OSB+GIPS+ISOLERING som standard i innerveggene, hos det andre er det tilvalg. Noen som har en oppfatning om hva det kan dreie seg om i ekstrakostnad som skal rettferdiggjøre den høyere prisen hos selskap nr 1?
 
ClasseClas
Vi betalte 18500 kr ekstra for isolering av mellomvegger + ekstra sponplate i tillegg til gips i alle innervegger. 184 m2, år 2000.
 
Ifølge min byggmester skal OSB koste ca: 50:-/kvm og isolering av innervegg 35:-/kvm vegg. Gips har man jo allerede så den skal de vel ikke legge på for.

Challe
 
Vi har sponplater overalt bortsett fra på steder der vi har planlagt å henge opp mye eller som krever ekstra stabilitet, for eksempel kjøkken, vaskerom etc. Der har vi OSB. For sikkerhets skyld har vi likevel skrudd opp litt ekstra bak OSB der vi skal ha overskap osv.
En annen grunn til å sette opp en form for plate bak gipsen er at arbeidet med gips og sparkling går raskere. Har sett hus uten "underplater" som har vridd seg ved kraftig vind og forårsaket sprekker.

mvh
David
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.