Skal sette opp et nytt innertak og vurderer å bruke OSB og gipsplank, er det en dum idé eller?
Årsaken til at jeg ikke bare vil ha gipsplank er for å unngå en masse trøbbel når man skal henge opp ting i taket (lykter, lamper, projektorer etc etc), vil ha OSB og gips på alle vegger også på grunn av samme årsak men kan ikke finne noe info om det for innertak.
Takk på forhånd
Årsaken til at jeg ikke bare vil ha gipsplank er for å unngå en masse trøbbel når man skal henge opp ting i taket (lykter, lamper, projektorer etc etc), vil ha OSB og gips på alle vegger også på grunn av samme årsak men kan ikke finne noe info om det for innertak.
Takk på forhånd
Du kan selvfølgelig ha OSB i ditt innertak, selv om det er uvanlig. Normalt sitter det glespanel cc 300 under (eller over, hvordan man nå ser det) gipset, så det pleier uansett å være lett å finne en regel å skru inn når man setter opp ting.
Jeg vet ikke hvordan din glespanel er festet, jeg vet heller ikke hvor mye trekk man kan belaste to tre-toms spiker med før de går ut.
Verdt å tenke på før man belaster taket med dobbelt så mye vekt, eller nja, osb er jo litt lettere enn gips, men mer vekt enn bare gips blir det jo.
Verdt å tenke på før man belaster taket med dobbelt så mye vekt, eller nja, osb er jo litt lettere enn gips, men mer vekt enn bare gips blir det jo.
Man skrur vel det meste i dag, spesielt når det skal sitte i taket for å unngå evt. utdrag hvis man har litt tyngder, i hvert fall gjør jeg det.JOW skrev:
Klikk her for å svare