Hei, det er slik at min venn ønsker å studere videre for senere å kunne bruke en totalstasjon. Vet noen hva man må studere, samt hvordan prosessen ser ut, har utdannelsen et navn.
 
Måletekniker eller Måleingeniør. Finnes toårige yrkesutdanninger, f.eks. på Kartotek. (www.kartotek.se)
 
Hei, så man må studere til en av disse for å kunne ha kompetanse til å bruke en totalstasjon.
 
A Amir.aa skrev:
Hei, så man må studere til en av disse, for å kunne ha kompetanse til å bruke en totalstasjon
Nja, noen kompetanse kreves ikke - det er jo ikke som førerkort eller elektroteknikk - man kan sikkert lære seg et instrument helt på egen hånd, hvis man bare vil kjøpe en brukt totalstasjon og tulle med.

Men vil man ha en JOBB i bransjen, velger arbeidsgiveren sikkert i første rekke folk med utdanning.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.