Jeg har problemer når jeg har brukt en del av en flaske fugeskum. Har ikke funnet ut hvordan jeg skal gå frem for å kunne bruke samme flaske noen dager senere, eller noen uker senere.

Gjør jeg feil - eller er det bare sånn?

Hvordan skal man oppbevare? Skal man vaske alt med aceton eller?

Rengjør munnstykket ved å blåse tomt med flasken + munnstykket opp-ned til det bare kommer ut drivgass. Fungerer et par ganger.
Oppbevar ubrukte eller brukte flasker stående.

• Liker
Appendix
  • Laddar…
Min erfaring sier at man kan spare Sika, men ikke Casco. På Casco lekker drivgassen ut av flasken om man har "åpnet" den. Noen andre med samme erfaring?

• Liker
Tobbe gbg
  • Laddar…
når jeg tar en liten skvett fugeskum så lar jeg bare det være å pirker rent røret når jeg skal bruke litt igjen, å kan jeg ikke få rent røret så tar jeg en bit passende slange

ingemar_o skrev:
når jeg tar en liten skvett fugeskum så lar jeg bare det være å piller rent røret når jeg skal bruke litt igjen, å kan jeg ikke få rent røret så tar jeg en bit passende slang
ja, men det sitter vel ikke bare i røret men også i munnstykket? Men ettersom du sier at du gjør det så går det vel :-*

er det bare noen dager imellom så pleier munnstykket å klare seg

Jeg har aldri klart å gjenbruke en åpnet flaske. Da har det riktignok vært en uke eller mer.
Kan for øvrig fortelle om en liten hendelse med en ny flaske som det ikke ville komme noe ut av. Det virket som ventilen kvelte. Jeg satte flasken mellom føttene og lente meg på munnstykket med håndflaten.
Hva tror dere skjedde?
Hele ventilen kollapset og både jeg og halve rommet så veldig merkelig ut.

• Wow
Appendix
  • Laddar…
Jeg løsner festet og slangen samt drypper i litt aceton uten olje samt trykker gjennom en liten trassudd slik at slangen og festet blir mekanisk rene.
Deretter gjelder det å forsiktig tørke av flaskens topp med litt aceton på en Topz samt å oppbevare flasken stående.

• Liker
GreenYoda og 1 annen
  • Laddar…
Arne C skrev:
Jeg løsner festet og slangen samt drypper i litt aceton uten olje samt presser gjennom en liten filler så slang og feste blir mekanisk rene.
Deretter gjelder det å forsiktig tørke av flaskens topp med litt aceton på en Topz samt å oppbevare flasken stående.
Velkommen til forumet Arne og takk for tipset!

Et tips er å sjekke i venstre overkant på hvert innlegg, så ser du når det ble skrevet sist. Du svarte nå på en nesten fem år gammel tråd selv om svaret var bra. :)

• Liker
Appendix
  • Laddar…
Har aldri klart å spare noen. Og føles ikke verdt det når de koster 29:- stk heller :) Pleier å planlegge sånn at jeg kan bruke hele hehe

Et par dager pleier det å holde. Man må klippe det ytterste på røret bare.

Takk uansett dato innlegget ble skrevet, det hjalp meg nå når jeg googlet hvordan i helse fryd man gjør for å nettopp gjenbruke fugeskum

Så takk alle:-)d^_^b

• Liker
nordstroem.mikael
  • Laddar…
Haha, og også jeg fikk svar på samme spørsmålet, nå flere år senere
Takk for at eldre spørsmål-svar er igjen

• Liker
nordstroem.mikael
  • Laddar…
Og nå fikk jeg svar på det samme spørsmålet 2025 …..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.