Jeg har problemer når jeg har brukt en del av en flaske fugeskum. Har ikke funnet ut hvordan jeg skal gå frem for å kunne bruke samme flaske noen dager senere, eller noen uker senere.
Gjør jeg feil - eller er det bare sånn?
Hvordan skal man oppbevare? Skal man vaske alt med aceton eller?
Gjør jeg feil - eller er det bare sånn?
Hvordan skal man oppbevare? Skal man vaske alt med aceton eller?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 innlegg
Rengjør munnstykket ved å blåse tomt med flasken + munnstykket opp-ned til det bare kommer ut drivgass. Fungerer et par ganger.
Oppbevar ubrukte eller brukte flasker stående.
Oppbevar ubrukte eller brukte flasker stående.
ja, men det sitter vel ikke bare i røret men også i munnstykket? Men ettersom du sier at du gjør det så går det vel :-*ingemar_o skrev:
Jeg har aldri klart å gjenbruke en åpnet flaske. Da har det riktignok vært en uke eller mer.
Kan for øvrig fortelle om en liten hendelse med en ny flaske som det ikke ville komme noe ut av. Det virket som ventilen kvelte. Jeg satte flasken mellom føttene og lente meg på munnstykket med håndflaten.
Hva tror dere skjedde?
Hele ventilen kollapset og både jeg og halve rommet så veldig merkelig ut.
Kan for øvrig fortelle om en liten hendelse med en ny flaske som det ikke ville komme noe ut av. Det virket som ventilen kvelte. Jeg satte flasken mellom føttene og lente meg på munnstykket med håndflaten.
Hva tror dere skjedde?
Hele ventilen kollapset og både jeg og halve rommet så veldig merkelig ut.
Jeg løsner festet og slangen samt drypper i litt aceton uten olje samt trykker gjennom en liten trassudd slik at slangen og festet blir mekanisk rene.
Deretter gjelder det å forsiktig tørke av flaskens topp med litt aceton på en Topz samt å oppbevare flasken stående.
Deretter gjelder det å forsiktig tørke av flaskens topp med litt aceton på en Topz samt å oppbevare flasken stående.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 innlegg
Velkommen til forumet Arne og takk for tipset!Arne C skrev:
Et tips er å sjekke i venstre overkant på hvert innlegg, så ser du når det ble skrevet sist. Du svarte nå på en nesten fem år gammel tråd selv om svaret var bra.
Har aldri klart å spare noen. Og føles ikke verdt det når de koster 29:- stk heller
Pleier å planlegge sånn at jeg kan bruke hele hehe
Haha, og også jeg fikk svar på samme spørsmålet, nå flere år senere
Takk for at eldre spørsmål-svar er igjen
Takk for at eldre spørsmål-svar er igjen
Renovator
· Värmdö
· 13 innlegg
Og nå fikk jeg svar på det samme spørsmålet 2025 …..
Klikk her for å svare