Er det vanskelig å flytte vinduer til ny plass?

Årsaken er at vi vurderer å bygge om litt og må da flytte noen vinduer. For eksempel må nye hull tas opp i veggen der vinduene skal monteres osv. Fikser man dette selv forutsatt at man er rimelig handy? Og hvordan i så fall? Tar man bare ut karmens byggemål og setter i gang med stikksaga eller? Er det ikke en risiko for at veggen er "bærende" eller lignende? Hva og hvordan gjør man da?

Mange spørsmål, men akk så viktige hvis man vil spare noen kroner. Man kan jo ellers leie noen til hele greia, men det blir så fryktelig dyrt siden vi skal leie tilbyggingen også. Eller rettere sagt ombyggingen. Vi har en terrasse som i dag er innebygget under eksisterende takkonstruksjon i vinkelen på huset kan man si. Denne tenkte vi å bruke til nytt rom på ca. 15 kvm. Eksteriørt blir det minste inngrep på huset. Riktignok må ny terrasse anlegges, men likevel.

Hva tror dere forresten at det kan koste å leie for oppføringen av grunn og 2 nye bærende yttervegger samt isolert gulv og tak? Tenkte å gjøre alt det indre selv.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.