Når jeg satte opp vindskiene målte jeg bare etter taksteinene på venstre side av huset sett forfra. Når jeg nå skulle begynne å legge taksteinene fra høyre side, oppdager jeg at de bygger mer på den siden. Det er teglstein og jeg antar at det egentlig er selvsagt siden de overlapper hverandre. Nå har jeg vindskier som ligger 1,5 cm for lavt. Jeg har absolutt ingen lyst til å flytte dem i denne situasjonen. Kan man finne en annen løsning? Jeg vurderte å legge en avstandsstykke på dem som så dekkes av vindskiblikken.

Hvor langt ned går vindskiveplaten på vindskiven? Rekker det ikke til likevel, og at du skrur platen i siden på vindskiven?

Du er inne på rett spor, klyv til en distanse som du spikrer/skruer oppe på vindskivene. Sørg for at platene rekker tilstrekkelig for å skjule skjøten, så blir det knallbra uansett!!

Jan-L skrev:
Du er inne på rett spor, kløyv til en distans som du spikrer/skruer oppe på vindskivene. Sørg for at platene rager tilstrekkelig for å skjule skjøten, så blir det kanoners i alle fall!!
Akkurat, og vindskiveplaten kan en plåtis lage så den passer etter dine mål :p

Jeg gjorde rett og slett sånn at jeg satte en tredje vindskive av 22x95 som stikker opp passe mye. Ser faktisk helt greit ut og litt moro å skille seg fra mengden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.