Hei!
Jeg skal starte byggingen av et uisolert innglasset uterom på pillarer, 15m2 langs Atterfallshuset, som også er bygget på pillarer med god ventilasjon.
Ferdig med tegninger og dimensjoner, men har kjørt meg fast fordi jeg vil ha fliser i uterommet.

Har lagt fliser i atterfallshuset, også på badet, i henhold til håndverksreglene, men der er det jo oppvarmet!
Det er så mange forskjellige råd i eksisterende tråder.
Hvordan skal uisolert gulv bygges for å tåle fukt?

Gulvbjelkelag 30cc som på badet?
Fukttålig spon limskrudd. Kvalitet?
Primer
Gulvgips, limt og med Primer
Frostsikker flis

Plast?

Uansett om jeg legger plast eller ikke blir gulvet tett… Terrassebord er et dårlig alternativ siden uterommet skal brukes som keramikkstudio og våtvaskes nesten daglig. Dog ikke om vinteren.
Kommer til å varme opp rommet av og til når det er kurs.
Noen som er kyndige og vet?

• Skisse av et oisolert innglasset uterom på søyler, koblet til et Atterfalls-hus. Viser mål, søyler og betongplater.
F Formgivare skrev:
Hei!
Skal starte å bygge et uisolert innglasset uterom på pilarer, 15m2 langs Atterfallshuset, som også er bygget på pilarer med god ventilasjon.
Ferdig med tegninger og dimensjoner, men har stoppet opp da jeg vil ha fliser i uterommet.

Har lagt fliser i atterfallshuset, også på badet, etter kunstens regler, men der er det jo oppvarmet!
Det er så mange forskjellige råd i eksisterende tråder.
Hvordan skal ubrukt gulv bygges for å tåle fuktighet?

Gulvbjelkelag 30cc som på bad?
Fukttolerant spon limskrudd. Kvalitet?
Primer
Gipsplater, limt og med Primer
Frostsikre fliser

Plast?

Uansett om jeg setter plast eller ikke blir gulvet tett... Terrasse er et dårlig alternativ siden uterommet skal brukes som keramikkstudio og våtvaskes nesten daglig. Dog ikke om vinteren.
Kommer til å varme rommet av og til når det er kurs.
Noen ekspert som vet?
Ville nok selv kjørt med 15-20mm xps cellplastplate limt på gulvplywood. Flytesparkle 20mm og så på med fliser. Blir formstabilt uten å påvirkes av bevegelser i tremateriale.

Takk for svar! Ja, det var en helt annen metode. Sikkert bedre materialvalg mot fukt.
Tykkelse på kryssfiner?
Kreves det 30cc under eller holder det med 60?

F Formgivare skrev:
Takk for svar! Ja det var en helt annen metode. Sikkert bedre materialvalg mot fukt.
Tykkelse på plywood?
Kreves det 30cc under eller holder det med 60?
18mm plywood og cc 30 blir stabilt

P
En frikoblingsmatte kan legges under flisene hvis man er bekymret for bevegelser i konstruksjonen, noe jeg kan tenke meg kan oppstå med de store temperatursvingningene i et slikt rom.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.