Jeg skal sette opp to vegger, noe som vil gjøre et stort soverom til to. Jeg lurer litt på isolering, først og fremst på grunn av lyden. Hva anbefales? Det er to soverom som kommer til å ha langsiden mot hverandre, og så god lydisolering som mulig er ønskelig da vi har småbarn i huset som ikke skal forstyrre andre barn.
Er steinull den beste isoleringen for lyd? Holder det med 13mm gips eller anbefales noe annet?

Takk på forhånd!

A Allez98 skrev:
Jeg skal sette opp to vegger som vil dele et stort soverom i to. Jeg vurderer litt omkring isolering hovedsakelig for lyden. Hva anbefales? Det er to soverom som vil ha langsiden mot hverandre, og så god lydisolering som mulig er ønskelig da vi har småbarn i huset som ikke skal forstyrre andre barn.
Er steinull den beste isolasjonen for lyd? Holder 13 mm gips eller anbefales noe annet?

Takk på forhånd!
trefiberplater, dobbeltgips på begge sider, fuge rundt i alle skjøter. Er vel lydisolering for dummies. Så kan du gjøre det så avansert du vil etter det

• Liker
Allez98
  • Laddar…
A Allez98 skrev:
Jeg skal sette opp to vegger som vil gjøre et stort soverom om til to. Jeg vurderer litt rundt isolering, spesielt for lyd. Hva anbefales? Det er to soverom som vil ha langsider mot hverandre, og så god lydisolering som mulig er ønskelig da vi har småbarn i huset som ikke skal forstyrre andre barn.
Er steinull den beste isolasjonen for lyd? Holder det med 13mm gips eller anbefales noe annet?

Takk på forhånd!

Hvis du mener det du skriver om så bra som mulig, synes jeg du skal bygge en dobbel stendervegg med korsede, forskjøvne stendere. Den bygger litt mer enn en enkelvegg, men ikke så mye. Mineralull mellom, osb+gips utenpå og tett alle åpninger nøye.

• Liker
Allez98
  • Laddar…
Jeg isolerte og det fungerer bra, men man skal huske at dørene ikke er isolerte, så man skal ikke innbille seg at det fungerer helt som man har tenkt seg likevel :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.