hheheh skrev:
er det helt risikofritt å isolere innvendig da? Du forflytter jo duggpunktet innover i veggen.
Bra spørsmål, funderte på det selv faktisk. Veggen er støpt betong med murstein på utsiden. Ingen anelse ang. isolering eller lignende. Innebærer det at man må plastre, eller at man skal droppe isolering? Med tanke på at ytterveggene generelt sett er kalde tror jeg isolering ville vært en fordel varmemessig.

finnes det allerede en plast så bør man ikke plastre i og med at du stenger inn alt mellom plasten om jeg tror rett, men jeg har sett folk som har brukt plast 2 ganger. isolerer du ikke så får du en veldig hul vegg når det gjelder lyd.

Dzollero skrev:
finnes det allerede en plast så bør man ikke plastbe fordi du stenger inn alt mellom plasten om jeg tror rett, dog har jeg sett folk som har dratt plast 2 ganger. isolerer du ikke så får du en veldig hul vegg når det gjelder lyd.
Ja, øvrige vegger på ovenpå etasje er stålstendere med gips på begge sider, og det er jo som en stor akustikkboks, jeg vil ha noe dødt, derfor at jeg tenkte isolere, varme-effekten føltes som en bonus.

Ang. om det finnes plast i dag har jeg ingen anelse faktisk.

Noen som har peiling på om det trengs plast eller ikke? I følge tegningen så er veggen betong på innsiden og fasadetegl på utsiden. Innsiden er deretter sparsomt sparklet/pusset og deretter tapetsert.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.