I ferd med å smekke opp en innervegg og har revet en del, så det som finnes er en øvre og en nedre regel samt en bærende regel på hver sin side.
Nå viser det seg at INGEN av disse reglene stemmer overens med hverandre, men de "peker" litt i forskjellige retninger. Veggen er 340 cm lang og differansen er ca 3-4 cm. Tanken er at jeg setter opp min "regelramme" på en "hensiktsmessig" måte mot den eksisterende konstruksjonen siden det ikke finnes noen gitte referansepunkter.
Spørsmålet er hvor mye jeg skal jobbe for å få rette vinkler mot øvrige vegger? Gjør det noe (kan man altså noensinne oppdage uten å måle) at det differe 3-4 cm på en 340 cm vegg? Vi snakker jo om ca +- ½ grad, så er det noe å bry seg om?
Det er jo ikke slik at jeg planlegger å møblere en vinkelhake i hjørnene
Nå viser det seg at INGEN av disse reglene stemmer overens med hverandre, men de "peker" litt i forskjellige retninger. Veggen er 340 cm lang og differansen er ca 3-4 cm. Tanken er at jeg setter opp min "regelramme" på en "hensiktsmessig" måte mot den eksisterende konstruksjonen siden det ikke finnes noen gitte referansepunkter.
Spørsmålet er hvor mye jeg skal jobbe for å få rette vinkler mot øvrige vegger? Gjør det noe (kan man altså noensinne oppdage uten å måle) at det differe 3-4 cm på en 340 cm vegg? Vi snakker jo om ca +- ½ grad, så er det noe å bry seg om?
Det er jo ikke slik at jeg planlegger å møblere en vinkelhake i hjørnene
En ting jeg har lært når det gjelder renovering og ombygging er å ikke bry seg for mye om små skjevheter. Det som ser helt på trynet ut når man sitter med tommestokken, synes ofte ikke i det hele tatt når jobben er ferdig. Jeg er enig med foregående taler: Sørg bare for at veggen er i lodd.
Klikk her for å svare