3.657 lest ·
19 svar
4k lest
19 svar
Noen spørsmål til dere materialguruer!
Om det er en treplate bak så vil jo typ molly holde kjempebra.f91jsw skrev:Magnettrikset forutsetter at det ikke er sponplate eller OSB bak gipsen, for da trenger det ikke å være skrudd i stenderne. For de fleste formål spiller det da ingen rolle siden man like gjerne kan skru i platen, men for dette formålet vet jeg ikke om det holder. Det er betydelige krefter når man strammer en vaier.
Renoveringsnybegynner
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 innlegg
Hvordan mener du da Thomas? Kan det være typ betong-regel-treplate-gips? Trodde det var betong-tre-regel-gips? Snart river jeg hull i en vegg bare for å vite hvordan huset mitt er konstruert :s Det blir nok når jeg skal renovere stuen, for der har jeg en seksjon tilsvarende en gipsplate, som buler ut... føles litt skummelt å begynne å dra i det...
Løsne en stikkontakt så ser du hvordan veggen er bygget opp.
Nja, nå tenkte jeg, eller snarere f91jsw, på tilfellet der det sitter en treskive av noe slag rett bak gipsplaten. Vi som snekker for oss selv gjør ofte slik nettopp for å få en god vegg å skru i. Men det er nok ganske sjeldent ellers, vil jeg tro.Nancy Alke skrev:Hvordan mener du da Thomas? Kan det være typ betong-regel-treplate-gips? Trodde det var betong-tre-regel-gips? Snart river jeg hull i en vegg bare for å vite hvordan huset mitt er konstruert :s Det blir vel når jeg skal renovere stuen, for der har jeg en seksjon som tilsvarer en gipsplate, som buler ut... føles litt skummelt å begynne å dra i det...
Det som forbauser meg litt nå er imidlertid at du nevner betong. Har du betong i veggene? I så fall er det jo greit, da fester du i betongen i stedet, gjennom gipsen og inn i betongen.
Hva bor du i for hus? Hva er det for fasade på huset?
Klikk her for å svare