nikasp
Kombiner med å banke og måle mellom de treffene man får, så kan man finne ut om det er stumt og regel eller ikke.
 
f91jsw skrev:
Magnettrikset forutsetter at det ikke er sponplate eller OSB bak gipsen, for da trenger det ikke å være skrudd i stenderne. For de fleste formål spiller det da ingen rolle siden man like gjerne kan skru i platen, men for dette formålet vet jeg ikke om det holder. Det er betydelige krefter når man strammer en vaier.
Om det er en treplate bak så vil jo typ molly holde kjempebra.
 
Hvordan mener du da Thomas? Kan det være typ betong-regel-treplate-gips? Trodde det var betong-tre-regel-gips? Snart river jeg hull i en vegg bare for å vite hvordan huset mitt er konstruert :s Det blir nok når jeg skal renovere stuen, for der har jeg en seksjon tilsvarende en gipsplate, som buler ut... føles litt skummelt å begynne å dra i det...
 
Løsne en stikkontakt så ser du hvordan veggen er bygget opp.
 
Nancy Alke skrev:
Hvordan mener du da Thomas? Kan det være typ betong-regel-treplate-gips? Trodde det var betong-tre-regel-gips? Snart river jeg hull i en vegg bare for å vite hvordan huset mitt er konstruert :s Det blir vel når jeg skal renovere stuen, for der har jeg en seksjon som tilsvarer en gipsplate, som buler ut... føles litt skummelt å begynne å dra i det...
Nja, nå tenkte jeg, eller snarere f91jsw, på tilfellet der det sitter en treskive av noe slag rett bak gipsplaten. Vi som snekker for oss selv gjør ofte slik nettopp for å få en god vegg å skru i. Men det er nok ganske sjeldent ellers, vil jeg tro.

Det som forbauser meg litt nå er imidlertid at du nevner betong. Har du betong i veggene? I så fall er det jo greit, da fester du i betongen i stedet, gjennom gipsen og inn i betongen.

Hva bor du i for hus? Hva er det for fasade på huset?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.