Jeg holder på og bygger en stereobenk, inspirert av www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html. Det største problemet ser ut til å være å få tak i muttere og gjengestenger.
Hylleplanene skal tres på fire gjengestenger, helst med 18-20 mm diameter. Biltema og K-Rauta selger gjengestenger M20 for opp mot 200 kr/stk, men ingen steder har jeg funnet M20-muttere eller skiver. Det eneste stedet jeg har klart å finne var et bilsportsfirma på nettet som selger dem for 30 kr/stk. Siden jeg trenger 8 til hver hylleplan og skal ha 5 plan, vil bare mutterne koste 1200 kr i så fall!
Er det virkelig slik at muttere over M12 er så utrolig dyre og vanskelige å få tak i, eller leter jeg på feil steder?
Hylleplanene skal tres på fire gjengestenger, helst med 18-20 mm diameter. Biltema og K-Rauta selger gjengestenger M20 for opp mot 200 kr/stk, men ingen steder har jeg funnet M20-muttere eller skiver. Det eneste stedet jeg har klart å finne var et bilsportsfirma på nettet som selger dem for 30 kr/stk. Siden jeg trenger 8 til hver hylleplan og skal ha 5 plan, vil bare mutterne koste 1200 kr i så fall!
Er det virkelig slik at muttere over M12 er så utrolig dyre og vanskelige å få tak i, eller leter jeg på feil steder?
Nærmeste velassorterte jernvarehandel burde kunne ta inn på bestilling...pris har jeg ikke peiling på
et annet tips er å sjekke hos mekaniske verksteder, de burde også ha peiling.
et annet tips er å sjekke hos mekaniske verksteder, de burde også ha peiling.
høres ut som et godt tilbud!!
hadde jeg nok tatt med en gang.
hadde jeg nok tatt med en gang.
Klikk her for å svare