Heisann

Jeg droppet tanken på å ha et lytterom i kjelleren. Det blir for dyrt og komplisert. Dessuten tror jeg at jeg ville satt pris på å ha et eget lite krypinn for lyttingen, hvor jeg får helt frie tøyler med utforming, og hvor jeg ikke kan bli forstyrret av samboer og/eller eventuelle overnattingsgjester.

Rommet tilegnet min store hobby vil i stedet bli plassert i den gigantiske sidebygningen på omtrent 88 kvm:
Blått håndtegnet plan over rom med målestokknotater. Viser vegger og dører, tallangivelser for lengde og bredde, med takhøyde på 218 cm.
Åpen garasje med et betonggulv, hvite vegger og et vindu i enden. En liten metallbøtte står ved inngangen til venstre.
En uferdig garasje med en grå gipsvegg, en stikkontakt, en metallbøtte på gulvet og en liten skulptur av en gutt i hjørnet.
Garasjeinteriør med glatte gipsvegger og synlige takskinner i metall; området er foreslått for renovering til et lydrom.
Tomt rom med gipsvegger, åpnet vindu, trelister på venstre vegg og et speil som lener seg mot veggen. Betonggulv.
Et stort rom med gipsvegger, treverk på gulvet og benker mot vinduene. Hyller på veggen med verktøykasser.
Rom med arbeidspulter, hyller med fargerike oppbevaringsbokser, to vinduer med persienner og betonggulv, potensielt lydisoleringsprosjekt.
Rom under renovering med betonggulv, en vindusrute lent mot veggen, et trepanel i gulvet og et stort vindu med persienne til høyre.
En gipsvegg i et rom under renovering, med synlige takbjelker og et lite vindu i bakgrunnen.
Loft med uferdig tak og eksponerte takstoler, plater og isolasjonsmaterialer ligger spredt på gulvet.
Loft i en stor sidebygning med synlige takstoler og isolasjonsmateriale fra Isover, potensielt brukt til lydabsorpsjon eller rominnredning.
Loft med trebjelker og uisolert tak, mulig byggeprosjekt for nytt rom.
Tanke: fjerne gipsveggen i "gjesterommet" og sette opp en ny ved siden av dobbeldøren (170 cm) og på den måten få et rom som er cirka 865 langt. Bruke omtrent 50 cm på respektive langside til absorpsjon ≈ bredde 528.

Trenger man å ta hjelp av en bygningsingeniør for å planlegge tiltak med takstoler, eller går man direkte til snekker?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.