Nå har jeg kommet i gang med å mure baderomsveggene. Jeg murer med spontede leka blokker, 600x300x86mm som er hule hvor man kan trekke vann- eller elektriske rør. Mot ytterveggen er materialrekkefølgen slik: Fliser - tett sjikt - leka - luftspalte 30mm - byggplast - lekter og isolering - ytterpanel.
Problem oppstår ved vinduet, jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Murveggen må vel gå sammen med vinduet på et vis om jeg skal kunne flislegge smygene. Skal jeg kjøpe en annen type leka eller murstein og mure fast vinduet eller hvordan skal det gjøres? Noen som vet?
Problem oppstår ved vinduet, jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Murveggen må vel gå sammen med vinduet på et vis om jeg skal kunne flislegge smygene. Skal jeg kjøpe en annen type leka eller murstein og mure fast vinduet eller hvordan skal det gjøres? Noen som vet?
Fibercement kanskje ville vært noe
Gips føles ikke aktuelt siden det blir mellom doble fuktsperrer i så fall. (Selv om det er ventilert)
TAKK for tipset
Hvordan fester jeg den platen? Jeg murer med Maxit sanerings fix, er det egnet for fibercement også? Og kanskje en fugemasse mot vinduskarmen?
TAKK for tipset
Hvordan fester jeg den platen? Jeg murer med Maxit sanerings fix, er det egnet for fibercement også? Og kanskje en fugemasse mot vinduskarmen?
Klikk her for å svare