Hei alle, søker litt råd som mureren ikke kunne svare på.
Vi skal mure opp et fundament for installasjonen av en Husqvarna-ovn.
I huset vårt har vi et bambusparkettgulv, rett under parketten ligger det gulvspon med gulvvarmesløyfer (vann)
Når fundamentet skal mures, hva skal man ha mot gulvet? Det er ikke et alternativ å ta opp gulvet da det er limt og innebærer veldig mye jobb.
Vurderer om man skal legge en plate eller minoritskive under eller gips, hva hadde dere gjort eller hvordan skal man gjøre?
De fleste instruksjonene jeg finner, sier at man skal skjære bort gulvet, noe som ikke går eller er aktuelt.
Vi skal mure opp et fundament for installasjonen av en Husqvarna-ovn.
I huset vårt har vi et bambusparkettgulv, rett under parketten ligger det gulvspon med gulvvarmesløyfer (vann)
Når fundamentet skal mures, hva skal man ha mot gulvet? Det er ikke et alternativ å ta opp gulvet da det er limt og innebærer veldig mye jobb.
Vurderer om man skal legge en plate eller minoritskive under eller gips, hva hadde dere gjort eller hvordan skal man gjøre?
De fleste instruksjonene jeg finner, sier at man skal skjære bort gulvet, noe som ikke går eller er aktuelt.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 939 innlegg
Hva kommer alt til å veie?
Allvitende
· Västra götaland
· 10 939 innlegg
Vekten burde altså ikke være et problem.
Er det vannbåren gulvvarme? Antar at det ikke kommer til å ligge sløyfer under komfyren?
Er det vannbåren gulvvarme? Antar at det ikke kommer til å ligge sløyfer under komfyren?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Test å legge vanlig underlagspapp slik at det blir vanntett ved støpingen.
Hei. Jo, det kommer til å ligge sløyfer under. Vil ikke rive opp gulvet. Tanken er at murer skal mure med lettbetongblokker som en H og deretter skal ovnen plasseres i H-en. Det er ikke en veldig stor ting, det blir ca. 80 bredt og 62 dypt. Tror lettbetong blir best, men ville ha en mening om noen har gjort noe lignende. Tregulv beveger seg jo. Lettbetong beveger seg ikke og er dessuten brannsikkert, noe feieren sikkert vil sette pris på.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 939 innlegg
Kommer det ligge slanger under må du spre lasten .. Jeg forstår at mureren ble tvilende, jeg tror ikke det er comme il faut å mure ovenpå slanger til vannbåren gulvvarme ..
Klikk her for å svare