Hei,
Jeg har et kaldt lager som er bygget direkte på bakken. Underlaget i lageret er singel/grus. Veggene er trykkimpregnert tre, taket av metall med plast på undersiden. Det er hull ut i underkant mellom underlaget og panelet og i overkant mellom vegg og tak.
Alle tekstil- og tregjenstander mugner der. Panelet er dog ikke muggent. Finnes det noe måte å forhindre at tingene der mugner? Obs ikke jeg som har bygget det og jeg leier bare, så helst ikke altfor store prosjekter mvh Banya203

B Banya203 skrev:
Hei,
Jeg har en kald bod som er bygd direkte på bakken. Underlaget i boden er singel/grus. Veggene er trykkimpregnert tre, tak av plåt med plast på undersiden. Det er hull i nedre kant mellom underlaget og panelet og i øvre kant mellom vegg og tak.
Alle tekstil-/tregjenstander mugner der. Panelet er dog ikke muggent. Finnes det noen måte å få bort at gjenstandene der mugner? Obs ikke jeg som har bygd og jeg leier bare så helst ikke altfor store prosjekter mvh Banya203
Nei, det finnes ikke noen måte å forhindre det. Problemet er at luftfuktigheten der inne blir samme som ute, hvilket i snitt er over 90% under senhøst/vinter i Sverige. Er det kaldt og minusgrader så kan ingen mugg vokse heller. Dessverre har det vært dårlig med minusgrader i sørhalvdelen av Sverige denne vinteren.

• Liker
Banya203
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.