Jeg vil begynne med å si at jeg er en total nybegynner på hus og snekring. Jeg har revet ut mitt gamle kjøkken og selvfølgelig kommer det frem en og annen uønsket overraskelse. Kjøkkenet er like gammelt som huset, bygget i 1942, så ganske nøyaktig 80 år gammelt.
Bakom kjøkkenbenken er det som ser ut som en fuktskade der det er litt mugg. Gjetter at det har rent bak kjøkkenbenken gjennom årene. Det kjennes ikke fuktig ved berøring, men det er en svak men tydelig "fuktlukt". Trelasten føles noenlunde frisk.
Planen er å sette plater på denne veggen og så vil den nye kjøkkenvasken være omtrent på samme sted. Skal jeg rive bort og bytte ut, det blir jo ikke noe enormt ekstraarbeid. Eller bare rengjøre/pusse bort? Hva sier ekspertene?
Bakom kjøkkenbenken er det som ser ut som en fuktskade der det er litt mugg. Gjetter at det har rent bak kjøkkenbenken gjennom årene. Det kjennes ikke fuktig ved berøring, men det er en svak men tydelig "fuktlukt". Trelasten føles noenlunde frisk.
Planen er å sette plater på denne veggen og så vil den nye kjøkkenvasken være omtrent på samme sted. Skal jeg rive bort og bytte ut, det blir jo ikke noe enormt ekstraarbeid. Eller bare rengjøre/pusse bort? Hva sier ekspertene?
Slip og pensle på noe passende bare.
Synes ikke at treverket ser spesielt ille ut.
Pass bare på at fuktigheten ikke kommer tilbake, så er det greit.
Synes ikke at treverket ser spesielt ille ut.
Pass bare på at fuktigheten ikke kommer tilbake, så er det greit.
Huseier
· Småländska höglandet
· 5 648 innlegg
Jeg synes det der trådaktige ser ut som soppmycel. Riv bort plankene når du først er i gang og se hvordan det ser ut på baksiden!