D David_Q #1 Medlem · 169 innlegg 23 aug 2004 kl 16:57 David_Q Medlem 169 innlegg 23 aug 2004 kl 16:57 #1 Hei, Jeg har et teglhus og skulle trenge å forbedre noen fuger. Jeg har testet med type husfix men det blir for lyst... Hvordan skal man best gjøre for å etterligne originalen i struktur og farge?
Hei, Jeg har et teglhus og skulle trenge å forbedre noen fuger. Jeg har testet med type husfix men det blir for lyst... Hvordan skal man best gjøre for å etterligne originalen i struktur og farge?
G gaia #2 Medlem · 7 514 innlegg 23 aug 2004 kl 18:03 gaia Medlem 7.514 innlegg 23 aug 2004 kl 18:03 #2 blande sand+ kalk + vann. Fargen og strukturen vil avhenge av sandens farge og finkornethet gaia
D David_Q #3 Medlem · 169 innlegg 23 aug 2004 kl 18:29 David_Q Medlem 169 innlegg 23 aug 2004 kl 18:29 #3 ok, takk for svaret men jeg tenkte at det kanskje fantes typ noe ferdig bruk med den rette 70-tallsfølelsen ;D I annet fall, hvor finner man grå sand??
ok, takk for svaret men jeg tenkte at det kanskje fantes typ noe ferdig bruk med den rette 70-tallsfølelsen ;D I annet fall, hvor finner man grå sand??
T Tommy_S #4 Medlem · 468 innlegg 24 aug 2004 kl 15:14 Tommy_S Medlem 468 innlegg 24 aug 2004 kl 15:14 #4 Grå farge i syttitallsbruk kalles cement.
D David_Q #5 Medlem · 169 innlegg 24 aug 2004 kl 15:18 David_Q Medlem 169 innlegg 24 aug 2004 kl 15:18 #5 Aha,, nå vet jeg ikke om du tuller men :-[ Jeg trodde man brukte mørtel og ikke sement men det kanskje fungerer like bra..
Aha,, nå vet jeg ikke om du tuller men :-[ Jeg trodde man brukte mørtel og ikke sement men det kanskje fungerer like bra..
D devnull #6 Medlem · 77 innlegg 24 aug 2004 kl 22:16 devnull Medlem 77 innlegg 24 aug 2004 kl 22:16 #6 Ta med en bit av fugen til SVERAG i Liljeholmen om du bor i Stockholm. De har det meste av Optiroc sortimentet på lager. http://www.sveragbyggmaterial.com/index2.html
Ta med en bit av fugen til SVERAG i Liljeholmen om du bor i Stockholm. De har det meste av Optiroc sortimentet på lager. http://www.sveragbyggmaterial.com/index2.html