Innedelen på den bestilte luftvarmepumpen kommer til å sitte over en innedør på en riktig skräppanelvegg i gangen med bare gipsplater (ingen OSB under). Derimot finnes det to (dør)stendere med cc 1000 mm som dog ikke 800 mm lv-pumpen kan skrus direkte på. Vurderer to alternative løsninger - hva velge? Synes gjerne eller kom med bedre forslag:

1. Sag til en treplate (spon/MDF) som passer mellom stenderne over døren. Fase kantene og tapetsere den (skal uansett tapetsere gangen). Hva må det være for tykkelse? Gipset gjør vel ikke mye nytte bak platen?

2. Plasser to noenlunde diskrete stendere type lekter å skru opp platen på. Fase endene og male i tapetfargen for å komme unna noenlunde med det estetiske.

3. En genial og pen løsning som noen andre her kommer på for meg. :rolleyes:

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for belastningen av
innedelen, den festes på en plate med minst 20 hull å skru i
bruk mollyplugg eller noe annet beregnet for gips så skal det
holde, innedelen veier nok maks 15kg.

OK, det hadde jo vært bra om det faktisk fungerer som det er? Jo den veier 14 kg så det kanskje ikke er et stort problem? Kanskje er jeg bare overdreven skeptisk mot gipsplatens holdbarhet.

Vil ikke helle vann på møllen, men sitter mollypluggene bra etter 2-3 års konstant vibrasjon?

Kasch skrev:
3. En genial og pen løsning som noen andre her kommer på for meg. :rolleyes:
Demonter dørkarm og taklist og riv bort gipsen. Sett inn en sponplate eller noe som holder (evt. også ekstra regel/kottling). Sparkle+tapetsere og monter karm/taklist igjen...

/Abbe_

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.