Renoverer kjøkken. Bytte fliser. Flis montert på sponplate. Hele platen fulgte med og nå står jeg med gapende hull der platen har sittet og med synlige lekter. Platen bak kjøkkenskapene er selvfølgelig igjen. Ønsker å montere gipsplate og deretter nye fliser.
Hvordan gjøre det enklest? Ta ned skapene og montere ny gipsplate? Eller kan man sette ekstra lekter for at gipsen skal ha noe å feste i? Hvordan montere disse lektene i så fall, da man jo ikke når inn bak skapene for å spikre?
Hoppsan som det kan bli.
Du burde kunne ta en bred regel (45*95) og lirke inn til halvveis bak skapene med lim på.
Noen skruer inni skapene som holder på plass mens limet tørker. Da blir det tilstrekkelig med tre å skru gips i.
Eller skru ned skapene, men det er jo litt mer jobb.
Ta ned overskapene. Kottla mellom stendere der skapene festes i overkant. Så på med ny gips.
Kan også sette plyfa bak overskapene og deretter gips bare der det skal flislegges.
Ta ned overskapene. Kottla mellom stendere der skapene festes i overkant. Så på med ny gips.
Kan også sette plyfa bakoverskapene og så gips bare der det skal flislegges.
takk for det!
Kottla vet jeg ikke hva det er eller mener du kortlingar mellom stående stendere?
Så, jeg kan se at skapene er festet delvis på siden øverst med en vinkelbeslag men delvis også virker det som det er skrudd øverst inne i skapene via en liggende planke (2 skruer). Nederst kan jeg ikke se noen innfesting verken ute eller inne i skapet? Likevel sitter skapet mot sponplaten bak. Kalmar kjøkken fra 1976.