11.954 lest ·
8 svar
12k lest
8 svar
montere krampere / gjerdestifter ( jeg blir gal ! )
Medlem
· Västmanlands län
· 125 innlegg
hei
holder på å miste det nå ...
forsøker å få inn stengselkramper langt oppe på litt vinglete stolper, og det går ikke så bra må jeg si.
det blir jo ingen mothold der oppe, det bare bøyer seg unna. er det noen som har et godt tips?
har forsøkt å holde en slegge bak stolpen som mothold, men det trengs tydeligvis 3 armer, en som holder sleggen, en som holder krampe og en som slår med hammeren.
(skrevet i opprørt tilstand)
holder på å miste det nå ...
forsøker å få inn stengselkramper langt oppe på litt vinglete stolper, og det går ikke så bra må jeg si.
det blir jo ingen mothold der oppe, det bare bøyer seg unna. er det noen som har et godt tips?
har forsøkt å holde en slegge bak stolpen som mothold, men det trengs tydeligvis 3 armer, en som holder sleggen, en som holder krampe og en som slår med hammeren.
(skrevet i opprørt tilstand)
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Hold klammeren med en polygrip (med kjever som er like brede som klammeren) og fest den så den sitter fast. Bruk slegge bak hvis det trengs. Så fortsetter du med hammer og slegge, men når klammeren sitter, trengs bare to hender.
Still deg med brystet/magen/kollisjonsputen mot stolpen. Fest merlen med et lett slag med hammeren. Deretter slår du inn resten med kroppen som mothold. Polygripen er mer for amatører.P pepparkakshuset skrev:
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Det finnes en gammel regel som sier at man ikke skal bruke magen øverst på vinglete stolper 
Polygripen er konge til dette! Med litt følelse så drar polygripen i merkevaren halvveis på en snert. Litt treffsikker må man være selvfølgelig.
Polygripen er konge til dette! Med litt følelse så drar polygripen i merkevaren halvveis på en snert. Litt treffsikker må man være selvfølgelig.
Medlem
· Västmanlands län
· 125 innlegg
Medlem
· Västmanlands län
· 125 innlegg
Medlem
· Västmanlands län
· 125 innlegg
Klikk her for å svare