M Förstagångsköparen skrev:
74!
Og hvor langt stikker den ut av veggen uten reglen?

• Liker
zarkov og 1 annen
  • Laddar…
74!
Det burde rekke gjennom en 45mm regel, gitt at det er en vegg med bare ett lag gips. Dog høres 74mm mye for en enkelgipsplugg, de pleier vanligvis å være 45-60mm avhengig av dimensjon.

Ok, en siste test. Skru i skruen slik at den akkurat festes i pluggen og mål utspringet, hvor langt utenfor veggen havner skruhodet?

• Liker
frause
  • Laddar…
For øvrig går gjenget på molly ofte i stykker veldig lett.

senk mollyn i regelen.

Påfør tec7 på baksiden av regelen ellers på høyre side, pluss noen ekstra vinkler under for eksempel med gipsanker.
Kommer jo an på hva du skal bruke den til.

Ja den gjør det!

Jeg kjøpte en sånn her også, men skruen ville ikke engang feste seg uten regel.

Heisann.
Du bruker ikke samme skrue som til Molly med disse, gjør du?
Til disse skal du ha en vanlig treskrue og ikke en maskinskrue. Om regelen er 45mm, og gipsen 13så bør en skrue med lengden 75-80 være ganske passende, da har du 2cm margin.
Så en skrue 5x85
W7_PF_Z_01_DUOTEC-BOARD-MATERIALS_F_SALL_AQQ_V1.jpg

har du nær til hornbach finnes det som løsvekt,

ellers har du
https://www.biltema.no/bygg/festemidler/treskruer/treskrue-kullrund-50-x-80-mm-2000047358

https://www.biltema.no/bygg/festemidler/treskruer/treskrue-elforsinket-fzb-2000046255

Sist redigert:
janwide
Det kan være at du har dratt i stykker gjengene på skruen. Skru ut skruen og se om gjengene er hele og fine hele veien. Hvis ikke, ta en ny skrue.

K Kanelbullen123 skrev:
Heisann.
Du bruker ikke samme skrue som til Molly med disse, ikke sant?
Til disse skal du ha en vanlig treskrue og ikke en maskinskrue. Hvis regelen er 45mm, og gipsen 13 så bør en skrue med lengden 75-80 være ganske passe, da har du 2cm margin.
Så en skrue 5x85
[bild]

har du nært til hornbach finnes det som løsvekt,

ellers har du
[lenke]

[lenke]
Jeg hadde treskrue. 5x85

Jeg hadde treskrue. 5x85
hmm, noe som avviker fra installasjonen i filmen nedenfor?

tokig språk, men den er tekstet

Unikt namn
Jeg monterer aldri Molly uten tang.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/specialtanger/metallexpandertang-2000047092

Ved å bare skru-ekspondere den synes jeg det altfor ofte er lett å enten stramme for lite slik at den ikke fester ordentlig, eller for mye slik at gjenger på skrue eller mutter går i stykker.

Andre feil jeg har gjort, er å bruke Mollyplugg for dobbeltgips på enkle gipsplater. Det gikk også til helvete, men jeg husker ikke nøyaktig hvordan det viste seg.
Merket jeg kjøper er merket 4E & 5E for enkelgips, og 4D/5D for dobbeltgips.

På filmen ser det litt merkelig ut. Hvis pluggen er helt ekspondert på baksiden, skal den ikke flekse fram og tilbake med mindre den har blitt ødelagt. Det skal være stumt.
Så prøv å stramme litt mer, eller prøv med en ny plugg?

Omtrent slik burde det bli.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.