Enkleste alternativet er å ta en litt større bor og forsenke skruen et stykke inn i regelen. Akkurat hvor mye som trengs må du prøve deg frem til, men regel+gips blir nesten 60 mm, og så sitter ikke gjengen tett på baksiden heller, så der kommer det noen millimeter til, totalt kanskje 65 mm? Har du en 50 mm skrue trenger du altså å forsenke minst 15mm.

Alternativ to er å kjøpe lengre skrue, det finnes hos ordentlige byggevarehandlere. Essve selger M4x80 og M5x100. Hvis det ikke er nok, eller hvis de ikke er tilgjengelige, kan man kutte til en bit gjengestang fra Biltema og sette på en mutter.

• Liker
Lostmoose og 3 andre
  • Laddar…
Nå gir jeg opp. Jeg kan ikke engang få opp en jævla list uten å feile totalt. Jeg har kjøpt forskjellige mollys, til og med en type treskruemollyvariant som ikke skulle være mulig å mislykkes med (ifølge han i butikken), jeg har prøvd ALT. Den jævla listen vil ikke feste. Det går ikke. Hvor jævla dårlig kan man være? Hvor forseilet også. Den vil ikke feste!

Selve gjengen havner ganske langt inn som noen skrev ovenfor: Metallexpansjonsbolt og illustrasjon av monteringsprosess, hvor bolten festes i veggen med gjengens plassering vist.

Hva er det for regel du vil feste i en gipsvegg? Hva skal den være til? Føler du at skruen tar gjenge når du skrur den inn?

Kieron Kieron skrev:
Hva slags regel vil du feste i en gipsvegg? Hva skal den være til? Føler du at skruen tar gjenger når du skrur den inn?
Ja, den utvidet seg. Men reglen nektet å sette seg likevel

M Förstagångsköparen skrev:
Ja, den vidgade seg. Men regeln nektet å sette seg likevel
Ok. Hvis du skrur i skruen så den akkurat tar gjenge uten regeln, hvor langt ut stikker den da fra veggen og sitter den fast så du ikke kan dra den ut noe?

• Liker
7ender
  • Laddar…
Asså det klør i hele meg!!!!! Bor du rundt gbg så vil jeg faen komme og kikke (fikse det) på det!!!

Jeg har nok satt 5000 mollyplugg... har støtt på det meste... men dette føles suspekt??

Er gjengene dårlige på pluggen kanskje?

Har du strammet skruen i pluggen med bare skruen til den klemte? Så vi (du) i det minste vet at den ikke er dårlig?

Pear4Life Pear4Life skrev:
Altså det klør i hele meg!!!!! Bor du rundt gbg så vil jeg faen komme og titte (fikse det) på det!!!

Jeg har nok satt 5000 mollyplugg... har støtt på det meste... men dette føles suspekt??

Er gjengene dårlige på pluggen kanskje?

Har du dratt til skruen i pluggen med kun skruen til den har klypet til? Så vi (du) iallfall vet at den ikke er dårlig?
Bor i Blekinge:rofl:. Ikke noe galt med Mollyn. Men stenderen nekter å feste seg

Bor i Blekinge:rofl:. Inget fel på Mollyn. Men regeln vägrar feste seg
Men når skruen inn til gjengene da?

Hvor lang skrue har du?

D
Kjøp gipsanker i stedet

zarkov zarkov skrev:
Men når skruven in til gjenget da?

Hvor lang skrue har du?
Ja det gjør den!

Jeg kjøpte en slik her også, men skruen ville ikke engang feste seg uten regel.

• Produktpakke "fischer DuoTec 12 mm" med skruer og plugger, ved siden av ligger metallbor og hammer på arbeidsbenk.
Om du skrur i skruen i pluggen uten regel, sitter den igjen da eller glir den ut om du drar litt i den?

Er det skruene på bildet du har brukt til mollypluggerne?

zarkov zarkov skrev:
Om du skrur i skruen i pluggen uten regel, sitter den fast da eller glir den ut om du drar litt i den?

Er det skruene på bildet du har brukt til mollypluggene?
Ja, da går den i pluggen. Og sitter fast. Nei, det er skruene jeg fikk med mollyn som jeg brukte.

Ja då går den i pluggen. Och sitter kvar. Nei det er skruene jeg fikk med mollyn som jeg brukte.
Og hvor lang er skruen du fikk med?

zarkov zarkov skrev:
Og hvor lang er skruen du fikk med?
74!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.