Jeg har boret og slått inn mollyn med en hammer, deretter boret ut skruen noe. Men ser da at mollypluggen følger med ut. Den vil ikke feste seg. Hva gjør jeg feil?

Har du strammet skruen slik at mollyen har ekspandert på baksiden?

• Liker
HEM2121 og 1 annen
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Jeg har boret og slått inn mollyn med en hammer, deretter boret ut skruen noe. Men ser da at mollypluggen følger med ut. Den vil ikke feste seg. Hva gjør jeg feil?
Har du ekspandert mollyn med mollytang? Er det riktig molly for platetykkelsen? Hva mener du med at du med "boret ut skruen"?

Du må få den til å utvide seg på baksiden.
Enklest med en tang for formålet.
Det er mulig å gjøre ved å skru inn skruen, men det pleier å resultere i at den snurrer og ødelegger veggen.

S
Du ser ikke ut til å ha utvidet baksiden på pluggen ennå.
Hvordan du gjør det:

Hvorfor du gjør det:
https://bygg.se/mollyplugg/

S stugfar skrev:
Du verkar inte ha utvidet baksiden på pluggen ennå.
Hvordan du gjør:
[media]
Hvorfor du gjør det:
[lenke]
Jeg gjorde sånn, men når han har hamret fast mollyn på veggen så sitter den med en gang. Det gjør den ikke for meg.

har du satt en molly for dobbelgips i en enkelgips?

kan også være at mollyn sitter for nær hjørneavstivningen da kan ikke mollyn ekspandere som den skal

T tergo skrev:
har du satt en molly for dobbeltgips i en enkelgips?

kan også være at mollyen sitter for nær hjørneregelen, da kan ikke mollyen ekspandere som den skal
Vet ikke! Fikk mollyen til å ekspandere nå, men skruen går lik forbannet ikke inn og stopper der.

Slik blir det. Noen som har peiling på hvorfor?

Skruen er for kort for den tykke listen

• Liker
Finndjävel og 3 andre
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Skruven er for kort for den tykke regelen
Må den gå langt inn for at det skal feste altså?

Må den gå langt inn for at det skal feste altså?
Det vet du allerede hvor langt inn den må gå i pluggen før skruen finner gjengen.

• Liker
stugfar
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det vet du allerede hvor langt inn den må gå i pluggen før skruen finner gjengen.
Men jem og fix hadde ikke lengre skruer enn selve mollypluggen. Må finne en skrue som er 4 cm lengre enn mollypluggen som passer i pluggen.

Men jem och fix hadde ikke lengre skruer enn selvemollypluggen. Må finne en skrue som er 4 cm lengre enn mollypluggen som passer i pluggen.
Eller så velger du en tynnere regel, eller forsenker skruen i regelen. Hva er det du skal feste som gjør at du velger en såpass tykk regel?

D Dilato skrev:
Eller så velger du en tynnere bjelke, eller senker skruen i bjelken.
Hva er det du skal feste som gjør at du velger en såpass tykk bjelke?
Har satt alle andre skruer i bjelkene (de var tydelige å se). Men ytterst på veggen på den ene siden så er det ingen bjelke så da må jeg ha mollyplugg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.