jawen skrev:
Avendere:

Om du seriøst synes at 70-tallskonstruksjonen med spikret/skruet enkelgips med 60cc var bra, så er du ikke seriøs.
Disse veggene er blant de dårligst bygde i Sverige gjennom tidene, hele veggene rister om du slår litt, og når det gjelder baderom, så er det bare å skru dobbelgips eller rive og regle tettere.

Så kan du ha skrudd fast 3000 molly i veggen din, det betyr ikke at 60cc med enkelgips er en bra konstruksjon.

MvH Jawen
Hvor i innlegget mitt leser du at konstruksjonen var bra?

sitert:
--------------------
derimot er de spikret... av en kløne på 70-tallet så platene er ødelagt på sine steder... men det er jo en annen sak.. =)
---------------------

Jeg antok at min bruk av termen "kløne" antydet at jeg IKKE anser konstruksjonen som bra. Selv har jeg satt opp dobbelgips i de veggene jeg har revet i.. så useriøs vet jeg ikke om jeg er.. hvorfor det skulle ha noe med saken å gjøre, det jeg siktet til var at jeg har montert MOLLY i enkelgips, og det har holdt svært godt, at platene var spikret på cc60 (som jeg for øvrig ikke heller skrev) har vel ingenting med holdbarheten på molly i enkelgips å gjøre? Sitter ikke platen fast så er det vel temmelig åpenbart at en molly ikke løser problemet.. Men forutsatt at platen sitter ordentlig fast (mine enkelgipsvegger er regelmessig c/c40, alt gleset c/c30 original) så holder platen overraskende bra selv som enkelgips, selv om det ikke er å anbefale, men man kan jo ikke rive hele huset fordi de ikke visste bedre på 70-tallet?

MVH: Marcus

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.