Jeg blir gal! Vi borer et hull som vi preciiiis får inn en gipsekspander i, men når vi begynner å skru går den j*n rundt og smuldrer opp hullet så hele pluggen synker inn. Hva skal vi gjøre? HATER gipsvegg og dumme ekspanderplugg.....hvorfor kan ikke den delen med krokene være litt større så de ikke havner så nær hullet!!!! [smiley=angry.gif]

Enig med ByggaNytt, man skal absolutt ikke "skruvexpandere" mollyen. Da går det som du beskrev.

Dessuten er det viktig at du har riktig molly til riktig tykkelse på veggen...

Må man likevel absolutt gjøre det så skyv den ikke helt inn, men la det være ca 3 mm og grip med en polygrip. Skru deretter opp expanderen litt. Skyv den så langt du kan, men slik at polyen fortsatt har grep. Skru opp litt til og sett deretter inn expanderen helt. Nå skal den være såpass utvidet at det er lett å skru den på plass.

Takk for tipsene, så skal jeg definitivt gjøre i fremtiden. Den som hadde ødelagt veggen fikset vi i verste McIver-ånd med diverse trebiter, tang og andre verktøy. ;D

Kan legge til at jeg så et slikt verktøy på biltema (litt annen modell) for 29:- om jeg husker riktig.

Da får det bli en sånn når vi er på Biltema neste gang. Takk for tipset!

En lang skrue med en mutter på fungerer også utmerket.

Harley skrev:
En lang skrue med en mutter på fungerer også utmerket.

Forklar

Skru inn skruen et stykke, hold fast skruvskallen og vri på mutteren, ha gjerne en bricka mellom molly og mutter.

Det burde jo gi like stor risiko for skader på veggen som å dra direkte på skruen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.